وجود بازارچه‌های مد نیاز طراحان لباس زنجانی

یک طراح لباس زنجانی گفت: طراحان لباس در استان زنجان محلی برای ارائه کارهای تولیدی خود ندارند.
مریم علی‌گو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تولید محصولات ایرانی در حوزه طراحی لباس، اظهار کرد: در وهله اول برای اینکه بتوانیم لباس‌های ایرانی را وارد سلیقه مخاطبان کنیم، باید طراحان لباس فعالی داشته‌ باشیم که در زمینه طراحی لباس ایرانی فعالیت کنند تا محصولاتی برای ارائه وجود داشته باشند.
وی در رابطه با مشکلات طراحان لباس استان نیز افزود: متاسفانه در زنجان محلی برای ارائه کار طراحان لباس وجود ندارد و طراحان نمی‌دانند محصولاتی که تولید می‌کنند را کجا ارایه خواهند داد. همچنین خود طراحان نیز سرمایه لازم برای ایجاد یک مکان برای ارائه محصولات خود را ندارند و بعضی از طراحان محصولات را در مزون‌های شهر تهران می‌فروشند ولی در این صورت نیز نمی‌توانند برند خود را داشته‌ باشند.
این طراح لباس زنجانی تصریح کرد: وجود بازارچه‌های مد که طراحان لباس بتوانند محصولات خود اعم از لباس، زیورآلات، کیف و ..‌. را ارائه دهند، گامی مثبت برای طراحان لباس استان است که این بازارچه‌ها می‌توانند به صورت فصلی، مناسبتی یا دائمی در سطح شهر دایر شوند.
علی‌گو با بیان اینکه بیشتر مردم دوست دارند لباس ایرانی که متناسب با سلیقه و فرهنگ خود ما است تهیه کنند ولی محلی برای یافتن این لباس‌ها را پیدا نمی‌کنند، ادامه داد: وجود بازراچه‌های مد به مخاطبان نیز کمک می‌کند تا لباس‌هایی که می‌خواهند را به راحتی تهیه کنند و با وجود این بازارچه‌ها مخاطبان می‌دانند محلی وجود دارد که می‌توانند لباس‌هایی متناسب با فرهنگ و سلیقه مردم کشور خودمان تهیه کنند.
طراح لباس زنجانی خاطرنشان کرد: مشاهده اولین عاملی است که سلیقه را شکل می‌دهد وقتی یک طرحی از لباس خیلی دیده شود آرام‌آرام وارد ضمیر ناخودآگاه شده و جزو سلیقه افراد می‌شود و حال اگر چیزهایی که مشاهده می‌کنیم جزو آیین، فرهنگ و المان‌های ایرانی اسلامی باشد باعث می‌شود که سلیقه ما نیز به آن سمت کشیده‌ شود و با این روش می‌توانیم فرهنگ‌ کشور خود را وارد مد لباس‌ها کنیم و قطعاً تولیدکننده‌های کلان نیز وقتی مشاهده کنند که سلیقه بازار به سمت لباس‌های ایرانی سوق یافته به ادامه این سبک می‌پردازند.

About Author