وجود معارضین چالش‌ جدی واحدهای معدنی نمین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: وجود معارضین یکی از چالش‌های جدی واحدهای معدنی نمین و عنبران است.
به گزارش ساقی آذربایجان، رامین صادقی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای معدنی نمین و عنبران با حضور جمعی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهر عنبران اظهار کرد: فاصله کم برخی معادن با نقاط مسکونی، بروز گرد و خاک، وجود معارض، از بین رفتن مرتع‌های عنبران تحت تأثیر فعالیت معادن و ایجاد مشکل برای روستاییان دامدار به منظور چرای دام‌ها از جمله مسائلی است که نارضایتی مردم منطقه از فعالیت معادن را در پی داشته است.
وی تصریح کرد: بحث معارضین یکی از چالش‌های جدی واحدهای معدنی از جمله در شهرستان نمین است که با همدلی و همکاری می‌توان آن را حل و فصل کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیش از ۳۰ واحد معدنی از حدود ۵۰ معدن ثبت شده نمین از جمله بزرگترین معدن عقیق جهان با اشتغال نزدیک به ۲۰۰ نفر در حال حاضر در این شهرستان فعال است.
صادقی افزود: ۲۰۴ معدن در مجموع در نقاط مختلف استان اردبیل وجود دارد که در حال حاضر تنها ۱۰۹ مورد از آنها مشغول فعالیت هستند و آهن، مرمریت، تراورتن، سیلیس، عقیق، پوکه معدنی، پوزولان و کائولن از جمله مهمترین موادی است که از معدن‌های این استان استخراج می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این سازمان به تبع وزارت متبوع در صدد رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی است تا با حمایت از سرمایه‌گذاری در این بخش، اشتغال پایدار و رونق تولید را نیز عملی کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: معدن‌داران عنبران نیز با اشاره به صدور مجوزهای لازم و بلامانع اعلام شدن فعالیت در منطقه از سوی دستگاه‌های ذیربط، خواستار تداوم فعالیت بر اساس ظرفیت‌های مندرج در مجوزهای صادره شدند.
در این بازدید محمدجواد حسینی معاون حقوقی و امور مجلس و رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت با هدف پیگیری اعتراض مردم عنبران به فعالیت معادن و مشکلات معدن‌داران، از معادن آن منطقه از شهرستان نمین بازدید کردند.
پس از بازدید میدانی و دیدار با مسئولان محلی قرار شد تا نشستی تخصصی به منظور بررسی مسئله در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.

About Author