وجود ۱۶۷ واحد در حال ساخت و نصب ماشین آلات در شهرک صنعتی شهید سلیمی

مدیرعامل شرک شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از وجود ۱۶۷ واحد در حال ساخت و نصب ماشین آلات در این شهرک خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان، نیرومند اسکویی گفت:شهرک صنعتی شهید سلیمی با مساحت ۱۰۰۶ هکتار مهمترین و بزرگترین شهرک صنعتی فعال منطقه شمال غرب کشور است و تعداد ۷۹۹ واحد صنعتی در آن به بهره برداری رسیده و ۱۰۲ واحد در حال ساخت (دیوار کشی و نصب سوله) و ۶۵ واحد در حال نصب ماشین آلات هستند.
تعداد ۲۸۱۲۱ نفر در شهرک شهید سلیمی به صورت رسمی و مستقیم مشغول کار بوده و ۷۵ واحد نیز غیر فعال است که تلاش برای فعالیت مجدد آن‌ها در جریان است.
استقرار در منطقه‌ دشت، بدون عارضه طبیعی، ایجاد واحد‌های صنعتی در یک سطح صاف و هموار به سهولت امکان پذیر بوده و از مزیت‌های این شهرک است.
قرار گیری در کنار بزرگراه تبریز – آذرشهر و آزادراه تبریز – ارومیه مزیت دیگر شهرک صنعتی شهید سلیمی به شمار می‌رود.
وجود خطوط فوق توزیع برق و پست سه راهی ممقان از دیگر مزیت‌های این شهرک صنعتی است که امکان تامین انرژی برق شهرک را فراهم کرده است.
قرارگیری در کنار خط انتقال آب زرینه رود و تامین آب شهرک از آن که جزو بهترین آب‌های آشامیدنی جهان است از دیگر ظرفیت‌های شهرک صنعتی شهید سلیمی است.
وجود دو مدل تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه روزی و نیز تصفیه خانه پیشرفته پساب به آب صنعتی با ظرفیت ۱۳۰۰ متر مکعب در شبانه روز از دیگر مزیت این شهرک صنعتی است.
استقرار این شهرک در اراضی بدون کاربری کشاورزی که ناشی از عقب روی دریاچه ارومیه طی سال‌های دیرین بوده است از دیگر ظرفیت‌های این شهرک است که واحد‌های بزرگ و مهم استان در آن مستقر شده و فاصله نسبتا نزدیکی با کلانشهر تبریز و شهر‌های آذرشهر و ایلخچی دارند.
شرایط کرونایی تاثیری چندانی در شهرک صنعتی شهید سلیمی ایجاد نکرده و فقط در پاره‌ای موارد در وضعیت بحران موجب تعطیلی و کاهش نیروی کار در برخی واحد‌ها شد و در حال حاضر با رعایت شیوه نامه بهداشتی فعالیت‌های حداکثری در جریان است.
در این شهرک بیش از ۶۵ واحد صادر کننده نمونه طی سال‌های اخیر معرفی شدند و این شهرک در مساحت ۴۸۵ هکتار در حال توسعه فاز عملیاتی است و هیات مدیره هم قسم شده‌اند تا شهرک را به جایگاه شایسته آن برسانند و با پیگیری‌های انجام یافته پست فوق توزیع شهرک با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در حال تکمیل است.
آسفالت معابر شهرک روکش و بازسازی شده و تداوم خواهد داشت و فضای سبز شهرک در حال بازسازی و توسعه بوده و زیباسازی شهرک نیز به صورت ویژه پیگیری می‌شود.
همیشه با اقدامات انجام یافته در کنترل آلودگی خروجی فاضلاب واحد‌ها و مشارکت در ارتقای تصفیه خانه گام مهمی در موضوع زیست محیطی شهرک برداشتند.
تلاش داریم قطار مسافربری که نقش ویژه‌ای در حمل و نقل کارگران و کاهش ترافیک جاده آذرشهر خواهد داشت را برقرار کنیم.

About Author