وضعیت خطرناک و بحرانی جایگاههای سی ان جی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد بهمن رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ان افزود: طی چند روز اخیر شرکت بازرسی فهامه در حال بازرسی از ۲۹ جایگاه سی ان جی استان کهگیلویه و بویراحمد است که تاکنون ۶ جایگاه مورد بازرسی قرار گرفته و همه این جایگاه ها غیراستاندارد، دارای نواقص پر خطر و بحرانی هستند.
به گزارش ساقی آذربایجان وی اظهار کرد: در صورتی که مشکلی در جایگاه های سی ان جی برای کسی اتفاق بیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر کدام از جایگاه های سی ان جی استان که ممکن است در زمینه ایمنی، مشکلی برای مردم ایجاد کنند گاز آنها را قطع خواهیم کرد. رحمتی تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی مکلف است که نسبت به رفع نقص همه جایگاههای سی ان جی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کند.
وی ادامه داد: بازرسی از ۲۹ جایگاه سی ان جی استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز ادامه دارد و پس از کامل شدن این بازرسی ها گزارش کامل وضعیت جایگاه های سی ان جی استان را از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی خواهم کرد.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مبنی بر «استاندارد بودن ۹۵ درصد جایگاه های سی ان جی استان کهگیلویه و بویراحمد » عنوان کرد: این موضوع اصلاً صحت ندارد و درست نیست چراکه متولی بحث استاندارد سازی جایگاههای سی ان جی اداره کل استاندارد است.
رحمتی با اشاره به بازرسی های صورت گرفته از ۶ جایگاه از ۲۹ جایگاه سی ان جی استان بیان کرد: از ۶ جایگاه بازرسی شده هیچ کدام استاندارد نبوده و نامه قطع گاز این جایگاه ها به شرکت پخش فرآورده های نفتی و شرکت گاز استان ارسال شده است که باید در خصوص رفع عدم انطباق بحرانی و عمده این جایگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

About Author