پایان تعطیلات پاسخگویی!

اختصاصی ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی

مدتی است که کار افرادی که دیده بانی خبر می کنند و اخبار مهم شهر و استان را از رسانه های مختلف گلچین و منتشر می کنند، خیلی سخت است از آن جهت که اساسا خبری برای انتشار وجود ندارد. خروجی اخبار رسانه های محلی را در این مدت یک ماهه گذشته اگر بررسی کنیم متوجه این واقعیت خواهیم شد.
اگر قرار باشد لابلای گزارش های تولیدی هم مجبور باشید از مسئولی نظر بخواهید باید صبر کنید تا دوستان سرشان خلوت شود و از تعطیلات برگردند تا موفق شوید از محضرشان مستفیض شوید. جدای از این مسئله اخیرا در گفتگوهای اختصاصی ما با مدیران کل و مسئولان استانی پرسش مشابهی که از همه این عزیزان داریم، مصوبات سفرهای رئیس جمهور و میزان تحقق آنهاست؟ پاسخی هم در این رابطه دریافت کرده ایم باز مشابه است و عمدتا جواب شنیده ایم که تمام مصوبات سفر در سال اول محقق شده است! این پاسخ را می توان در راستای سنگین شدن وظایف آقایان مدیر در استان تحلیل و تفسیر کرد. چنین نحوه پاسخگویی دوستان را در آینده با چالش مطالبه گری روبرو خواهد کرد. اگرچنانچه این مدل پاسخگویی در راستای حفظ کرسی امارت و مصون ماندن از گزند تغییرات مدیریتی باشد که کارشان بسی دشوار است و اگر هم واقعیت داشته باشد و مصوبات از دم محقق شده که به شکلی دیگر بایستی پاسخگو باشند.
این تصور اکنون در رسانه های محلی خصوصا در مجموعه ساقی آذربایجان که به جد پیگیر مصوبات و میزان تحقق آنها بود، ایجاد شده است که حوزه های مختلف مدیریتی در استان همه مطالبات خود از قبل مصوبات سفر را دریافت کرده اند و لذا دیگر جای هیچ گله و شکایت و بهانه ای برای ادامه کار نیست، دیگر زمان کار است و کار است و کار. یکی از ایرادات و بهانه های همیشگی مدیران در طول عمر همه دولت هایی که بر سر مدیریت اجرایی کشور بودند، بحث شیرین و داغ پول و نبود بودجه کافی است. حال که چنین دغدغه ای برطرف شده است و دیگر نمی توان به کمبود امکانات و بودجه ایراد گرفت، بهترین فرصت برای ارائه بهترین راندمان کاری و جبران کاستی هاست.
آذربایجان شرقی بویژه و در راس آن کلانشهر تبریز به مدد مدیریت های شگفت انگیز گذشته کمبودها و نواقص بزرگی دارد که می توان با یک یا علی گفتن و آستین همت بالا زدن بخش عمده ای از آن ها را حل و فصل کرد. اقلا در این چند فقره ای که مهمان گفتگوی اختصاصی ما بودند یعنی مدیر کل جهاد کشاورزی، نوسازی مدارس، میراث فرهنگی و دامپزشکی چنین موضوعی صادق است و به گفته خودشان رقم های هنگفتی که در تاریخ مجموعه تحت مدیریت شان سابقه نداشته، دریافت کرده اند لذا با علم به همین موضوع باید دیگر نه تنها شاهد ناکارآمدی ها نباشیم بلکه بایستی پیشرفت پروژه های عمرانی با سرعت قابل ملاحظه ای همراه باشد تا عقب ماندگی های آذربایجان شرقی بخصوص تبریز در حوزه های مختلف جبران شود.
بی شک دوستان عزیز اذعان دارند که تبریز وضعیتی همپا با نام و آوازه تاریخی اش ندارد و لذا نیازمند کار شبانه روزی و بهترین فرصت برای ارائه یک بیلان کاری موفق و به یادماندنی است. البته ما در راستای همین روند از دیگر مدیران و مسئولان استانی هم روند پیشرفت امور و میزات تحقق مصوبات را جویا و از همه آقایان نحوه هزینه کرد و پیشرفت پروژه ها را مستمرا پیگیر خواهیم شد و امیدواریم با صرف فعل خواستن کمبودهای گذشته تا حد امکان جبران و اقلا به استاندارد دیگر کلانشهرها برسیم. بهرحال تعطیلات وگشت وگذار و زیارت و تهیه رزومه های فرهنگی هم تمام شد و از امروز لطفا بچسبید به کار که وقت تنگ است و برودت هوا می تواند مشکلاتی در پیشرفت پروژه ها ایجاد نماید.

About Author