پایان مهلت اتصال کارتخوان‌ها به پرونده مالیاتی

دارندگان کارتخوان تا پایان فرصت دارند تا نسبت به اتصال دستگاه‌های کارتخوان خود به پرونده‌ مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام کنند.
در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کند.
در این بین، با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.
از آنجا که تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، بانک مرکزی نسبت به غیرفعال کردن آن‌ها اقدام می‌کنند، دارندگان کارتخوان تا پایان فرصت دارند که به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و اقدام لازم را انجام دهند.
طبق این گزارش، براساس آخرین اعلام رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی تا اواخر روز گذشته نسبت به تعیین تکلیف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه کارتخوان در درگاه ملی خدمات الکترونیک اقدام شده و این رقم در حال افزایش است.
وی همچنین این اطمینان خاطر را به دارندگان کارتخوان داده که الزام اتصال کارتخوان‌هایشان به پرونده‌های مالیاتی صرفا به منظور انضباط و ساماندهی مبادلات مالی فعالان اقتصادی و مشاغل است و جنبه درآمد مالیاتی ندارد.

About Author