پدیده کشف حجاب را در کشور جمع می‌کنیم

در خصوص حکم‌هایی که برای برخی افرادی که کشف حجاب کردند، صادر شد باید بگویم عده‌ای ممکن است خوششان بیاید و احکام صادر شده را بپسندند و به قاضی درود بفرستند که چنین حکمی داده است و برخی ممکن است نپسندند. ته این داستان این است که هر فرد بر اساس جرمی که مرتکب شده باید حکم قاضی را بپذیرد و به آن احترام بگذارد.

موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص احکام تنبیهی افرادی که کشف حجاب می‌کنند، به رویداد۲۴ می‌گوید: مجازات بر اساس هر فرد ممکن است متفاوت باشد و این قاضی است که تصمیم می‌گیرد که مثلاً فلان تنبیه برای یک فرد درنظر گرفته شود و بازدارندگی دارد و دیگر آن جرم تکرار نمی‌شود.  جرایم و مجازات، فردی و شخصی است و بر اساس سن، نوع جرم و میزان جرم برای هر شخص، مجازات تعیین می‌شود. این مورد از نظر من بسیار هم منطقی است. اینکه مجازات‌های اخیر در خصوص کشف حجاب که برای برخی چهره‌ها صادر شده را تعمیم بدهیم به همه و بگوییم اگر هر کس فلان کار را بکند، چنین و چنان می‌شود، نیست. یعنی امکان دارد جرمی را فردی مرتکب شود و قاضی یک نوع تصمیم برای او بگیرد و فردی دیگر که شرایط متفاوت دارد، آن جرم را مرتکب شود و به نوعی دیگر تنبیه شود.

غضنفرآبادی می‌گوید: در خصوص حکم‌هایی که برای برخی افرادی که کشف حجاب کردند، صادر شد باید بگویم عده‌ای ممکن است خوششان بیاید و احکام صادر شده را بپسندند و به قاضی درود بفرستند که چنین حکمی داده است و برخی ممکن است نپسندند. ته این داستان این است که همه بر اساس جرمی که مرتکب شده‌اند باید حکم قاضی درباره حجاب را بپذیرد و به آن احترام بگذارد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: قاطع می‌گویم که پدیده کشف حجاب را در کشور جمع می‌کنیم. به دو دلیل این اتفاق خواهد افتاد؛ کار کردن روی مباحث فرهنگی و بحث مجازات. یعنی از یک سو، با سعی و تلاش در جا انداختن موضوعات فرهنگی و از طرف دیگر، اعمال مجازات برای قانون‌شکنان که باعث ترس در آن‌ها خواهد شد، موضوع کشف حجاب در کشور جمع خواهد شد. معتقدم اگر قانون عفاف و حجاب تصویب شود، حداکثر ظرف سه ماه، موضوع کشف حجاب در کشور تمام و کمال جمع می‌شود.

About Author