پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی بازنشستگان ایلام اجرایی شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای قانون پرداخت فوق العاده مناطق جنگی انتقاد و خواستار اجرایی شدن آن شد.
به گزارش ساقی آذربایجان علی اکبر بسطامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس در بند (ج) ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه، این موضوع تبدیل به قانون شده اما متاسفانه دولت در این خصوص ابهاماتی را برای نمایندگان مجلس مطرح کرده؛ بنابراین درخصوص اجرای این مصوبه سال گذشته، استفساریه بند ج ماده ۱۱۲ تهیه و با اکثریت قاطع نمایندگان مجلس به تصویب رسید.
وی افزود: با این وجود هیچ کدام از سازمان ها آنرا اجرا نمی کنند و این در واقع ظلمی در حق کسانی است که در مناطق جنگی حضور داشته و بازنشسته شده اند، زیرا که بسیاری از مناطق جنگی جزو مناطق محروم نیز محسوب می شوند.
نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت برنامه ای برای اجرای کامل استفساریه بند ج ماده ۱۱۲ ندارد و بازنشستگان مشمول مقررات آن نشده اند، ولی افرادیکه امروز استخدام می شوند مشمول شده اند.
بسطامی یادآور شد: بر اساس استفساریه بند ج تبصره ۱۱۲، دولت مکلف است مصوبه پرداخت فوق العاده مناطق مناطق جنگی را اجرا کند اما تاکنون اجرایی نشده اگر چه بارها لزوم اجرای آنرا در مجلس تذکر داده ایم.
وی با بیان اینکه عمده مناطق جنگی استان ایلام مناطق محروم نیز هستند، گفت: بر اساس قانون افراد و کارکنان دولت که در مناطق محروم خدمت می کنند، هر ساله مشمول یک ماه مرخصی ویژه شوند.
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین بر اساس قانون، آنها می توانند رقم مالی اش را دریافت کنند و یک ماه مرخصی اضافی برایشان لحاظ شود و به طور کلی ۲ ماه مرخصی در سال برای کارکنان دولت در این مناطق محسوب می شود.
بسطامی اظهار داشت: اگرچه این قانون نیز هم اکنون اجرا نشده و تنها در یک مقطعی اجرایی می شد و ظلم در حق کسانی است که در سختی ها فعالیت کرده و الان هم بی منت خدمت می کنند.
وی گفت: دیوان محاسبات به عنوان چشم بینای مجلس است و باید به دنبال رفع مشکلاتی باشد که مجریان در اجرای قانون مخصوصا برای خانواده های ایثارگران و آسیب دیدگان حوادث جنگ که مورد بی مهری قرار گرفته اند، ایجاد می کنند و ان شاالله دولت انقلابی و مجلس یازدهم، کارگروهی را برای رفع موانعی که در مورد مناطق محروم وجود دارد، تشکیل دهند.
بسطامی گفت: براساس دستورالعمل اجرایی بندهای (ث) و (ج) ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم اعطای فوق العاده مناطق عملیاتی و یک طبقه شغلی بالاتر برای کارکنان رسمی، پیمانی و رسمی شاغل در مناطق عملیاتی بخشنامه شماره ۷۲۳۴۲۴ مورخ ۲۲/۱۲/۱۳۹۷ سازمان اداری و استخدامی کشور لحاظ شده است و دستگاه های مشمول موظفند نسبت به صدور احکام پرداخت برای کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بر اساس محدوده اعلامی ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنند.

About Author