پرداخت ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی زنجان

امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات به ۱۶۱ هنرمند صنایع‌دستی زنجان اختصاص‌ یافته که تسهیلات هر یک نسبت به طرح و درخواست هنرمندان متفاوت است.
وی با اشاره به استقبال هنرمندان استان از تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی با هدف تامین مالی تولیدکنندگان صنایع‌دستی حقیقی و حقوقی فعال، حمایت از مشاغل خانگی و تولید و رونق صنایع‌دستی در چهارچوب ضوابط تعیین‌شده به کارگاه‌های خانگی صنایع‌دستی مستقر در شهر و روستاها پرداخت می‌شود.
این مسوول، با اشاره به نقش مشاغل خانگی با تسهیلات اندک در ایجاد اشتغال، اظهار داشت: ایجاد اشتغال به‌ویژه برای بانوان از جمله مزایای کسب‌وکارهای خانگی محسوب می شود.
ارجمند خاطرنشان کرد: تمامی متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط خود اقدام کنند که با توجه به انتخاب رشته فعالیت و تکمیل فرایند ثبت‌نام (الکترونیکی) برای متقاضیان کد رهگیری صادر می‌شود و اطلاعات متقاضیان در کارتابل دستگاه‌های ذیربط با توجه به نوع فعالیت قابل‌مشاهده است.
پیش از این نیز مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از اعطای چهار هزارو ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد برکت به‌ منظور حمایت مالی از کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران زنجانی خبر داده بود.
به گفته این مسوول، این تسهیلات با همکاری بنیاد برکت و طبق مفاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بنیاد برکت و بانک مهر ایران به‌ منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران پرداخت می‌شود که این منابع مالی به صنعتگران به صورت قرض‌الحسنه با تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۶۰ ماهه اعطا شده است.

About Author