پروانه بهره‌برداری بوتیک هتل برای اولین بار در زنجان صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته و برای اولین بار در این استان پروانه بهره‌برداری بوتیک هتل در زنجان صادر شد که این مهم با هدف معرفی هویت تاریخی ایرانی و اسلامی به گردشگران است.
امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بوتیک هتل ها، اماکن اقامتی هستند که معماری زیبا، شیک و سنتی را در قالب یک هتل در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها با هتل‌های دیگر در سبک معماری داخلی آنها است.
وی اظهار داشت: بوتیک هتل زنجان که نتیجه تلفیقی خلاقانه از علم و هنر است، مساحت ۶۰۰ مترمربع و ۱۸ تخت را به خود اختصاص داده است.
این مسوول، با اشاره به اینکه این هتل زیرساختی بی‌نظیر برای معرفی هویت، فرهنگ و تاریخ ایرانی، اسلامی به گردشگران خارجی و داخلی است ادامه داد: احداث این هتل‌ها در جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان نقش بسزایی ایفا می‌کند.
وی اظهار داشت: بنای خانه قشمی، متعلق به اواخر قاجاریه و در خیابان ضیایی ( کاشانی) واقع‌ شده است که مالکان جدید این بنای قدیمی با قدمت ۲۴۰ سال طی سه سال با میزان سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و با هدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی نوین مرمت و احیا شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان اینکه ساخت این بنا یادآور اهمیت صیانت از ریشه‌ها و داشته‌های تاریخی، صنایع‌دستی و معماری ایرانی است خاطرنشان کرد: با احداث این پروژه، به صورت مستقیم برای ۱۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

About Author