پشت پرده “۳هزار میلیاردی” حمایت نماینده مرند از وزیر صمت!

معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مرداد ماه سال ۱۴۰۱، خواستار پرداخت وام نجومی به مبلغ سه هزار و پنجاه میلیارد تومان برای شرکت پارس پولاد کارمانیا شده است.

: معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مرداد ماه سال ۱۴۰۱، خواستار پرداخت وام نجومی به مبلغ سه هزار و پنجاه میلیارد تومان برای شرکت پارس پولاد کارمانیا شده است.
شرکت مذکور، یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت ثمین سایا کرمان بوده و دفتر مرکزی این شرکت در سعادت‌آباد تهران، میدان کاج مستقر است.
این شرکت در تاریخ ۱۵/۰۴/۱۴۰۰ تاسیس شده و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن تماماً افرادی هستند که بصورت شبکه‌ای و تارعنکبوتی، در بیش از ۱۰ شرکت معدنی و فولادی حضور دارند.
طبق اساسنامه، فعالیت این شرکت در زمینه معادن و صنایع معدنی، امور بازرگانی، ماشین آلات و تاسیسات، پیمانکاری و …. بوده و عمده برنامه‌های این شرکت در استان‌های مرکزی و کرمان میباشد. اینکه چرا خانم پاشایی نماینده مرند با مدرک پزشکی، عضویت در کمیسیون صنایع و معادن را به کمیسیون بهداشت و درمان ترجیح داده ممکن است برای بسیاری جای سئوال اساسی باشد ولی اندکی تعمق در رویکرد این نماینده در ارتباط با شرکت مس و زیرمجموعه‌های وزارت صمت و به طور نمونه، همین درخواست وام برای یک شرکت کرمانی، میتواند پاسخ مناسبی برای این سئوال باشد!
قطعا گردش مالی این شرکتها و ارتباطاتی که از طریق عضویت در کمیسیون صنایع و معادن به دست میاید بسیار جذابتر و شیرین‌تر از سایر کمیسیونهاست حتی اگر با مدرک تحصیلی و توانایی‌های تخصصی فرد نیز در تضاد باشد.
اکنون میتوان به روشنی متوجه شد که چرا این نماینده در همراهی با نماینده کرمان، از حامیان پر و پا قرص وزیر ناتوان صمت و همچنین مدیرعامل پرحاشیه شرکت مس است.
در شرایطی که بسیاری از واحدهای صنعتی استان آذربایجانشرقی و حوزه انتخابیه همین نماینده (مرند و جلفا) به دلیل کمبود نقدینگی و عدم اختصاص اعتبارات بانکی در معرض ورشکستگی بوده یا تعطیل شده‌اند معلوم نیست هدف ایشان از واسطه‌گری برای وام ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت کرمانی که مصداق بارز مافیای صنعتی و معدنی میباشد چیست؟

About Author