پلان معماری میدان عالی قاپو احیا و تکمیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با تکمیل طرح اجرای گذر تاریخی گازران پلان معماری میدان عالی قاپو در اردبیل احیا می‌شود.
نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: گذر تاریخی گازران مسیر ارتباطی محله گازران با میدان عالی‌قاپو و یکی از مسیر‌های اصلی دسته‌های عزاداری محلات شش‌گانه و محور پیاده فرهنگی تاریخی بافت تاریخی شهر اردبیل است.
او ادامه داد: با توجه به گذر زمان و تغییر و تحولات صورت گرفته در معماری شهری اقدامات در راستای احیا و ساماندهی این مسیر انجام شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: این اقدام به منظور آزادسازی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین و احیای دید منظری مجموعه انجام و اقدام به تملک ساختمان سابق بانک ملی واقع در ضلع شرقی سردر عالی‌قاپو کردیم.
فلاحی عنوان کرد: تملک بانک توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با همکاری بانک ملی صورت پذیرفته و مورد سامان‌دهی قرار می‌گیرد.
او افزود: در پی این اقدامات پلان معماری میدان‌عالی قاپو احیا و تکمیل می‌شود که این طرح از مهمترین اولویت‌ها در این منطقه به شمار می‌رود و در تلاش برای تسریع در عملیات اجرایی طرح هستیم.

About Author