پلیس نامحسوس در استان زنجان لباس مشخص و دوربین دارد

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: نمره رانندگی زنجانی‌ها قابل قبول نیست و باید فرهنگ رانندگی در زنجان اصلاح شود.وی هم چنین با تاکید بر اینکه پلیس نامحسوس در استان زنجان لباس مشخص و دوربین دارد، ادامه داد: در صورت درخواست همشهریان، پلیس نامحسوس قادر به ارائه کارت شناسایی است، به همین خاطر از همشهریان انتظار داریم در این مواقع دقت لازم را داشته باشند تا از جایگاه پلیس نامحسوس سوءاستفاده نشود.
وی با بیان اینکه آنچه در خصوص موارد و موازین راهنمایی و رانندگی انتظار داریم، فرهنگ رانندگی است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر نمی‌توان فرهنگ را با قانون در جامعه پیاده کرد.
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان در خصوص در آغوش کشیدن کودکان به هنگام رانندگی، اذعان کرد: رویکرد ما در این زمینه فرهنگی است، هر چند قانون‌گذار نیز در این موارد جرایمی در نظر گرفته است.
خلجی در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه پلیس در چرخه ترافیک، اعمال مقررات است، اظهار کرد: اصلاح هندسی تقاطع‌ها بر عهده شهرداری است اما این بدان معنی نیست که پلیس راهنمایی و رانندگی در این خصوص نظارتی ندارد. به طور حتم پلیس نقاط پرحادثه، پرترافیک و نقاطی که شهروندان در خصوص مسائل ترافیکی با آن چالش دارند را به شورای ترافیک شهرستان منتقل کرده و مواردی نیز به عنوان راهکارهای پیشنهادی ارائه می‌شود.

About Author