پیست اسکی چمن فندوقلو نمین امسال آماده بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: پیست اسکی روی چمن فندوقلو نمین تا پایان سال‌جاری افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش ایرنا، سجاد انوشیروانی در بازدید از پیست اسکی فندوقلو بیان کرد: با نصب دکل‌های تله‌سیژ (بالابر) در این مجموعه، راه‌اندازی عملیات سخت‌افزاری و ترمیم چمن منطقه تا پایان سال شاهد یکی از بهترین پیست‌های اسکی چمن در کشور خواهیم بود.
وی افزود: بنابر اعلام فدراسیون اسکی، این پیست قابلیت برگزاری مسابقه‌های بین‌المللی را نیز دارد که امید می‌رود با راه‌اندازی آن شاهد گسترش ورزش اسکی روی چمن و معرفی قهرمانانی از استان اردبیل در این رشته مفرح به جامعه ورزش کشور باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه پیست فندقلوی نمین یکی از پروژه‌های مهم ورزشی این استان است، اظهار کرد: پیست اسکی فندقلو دومین پیست اسکی بین‌المللی روی چمن پس از پیست دیزین در سطح کشور خواهد شد.
مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیر پوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه آن را مراتع تشکیل می‌دهد.
این عرصه جنگلی بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل است که در امتداد جنگل‌های نیمه‌گرمسیری استان گیلان قرار دارد و از نقاط مهم گردشگری جنگلی منطقه به‌شمار می‌رود که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل واقع شده است.

About Author