پیشرفت ژیمناستیک ایران در سال‌های اخیر چشم‌گیر بوده است

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک، گفت: پیشرفت ژیمناستیک ایران در سال‌های اخیر چشم‌گیر بوده است.
حمید احمدی در مجمع سالیانه هیئت ژیمناستیک استان که در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه ژیمناستیک ایران در سال‌های اخیر و علی‌رغم شیوع کرونا به رشد روزافزونی دست یافته است، گفت: همه این موفقیت‌ها در سایه تعامل و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این بخش بوده است.
وی یکی از بارزترین افتخارات ژیمناستیک ایران را ارتقای جایگاه این ورزش در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه ۶۹ به ۲۴ اعلام کرد و افزود: این رتبه نشان‌دهنده آن است که ژیمناستیک زنجان توانسته است در سال‌های اخیر به موفقیت‌های روزافزونی دست یابد، به همین خاطر باید در راستای حفظ این دستاوردها تلاش کنیم.
این مسئول با یادآوری اینک علاوه بر ارتقای این جایگاه، ژیمناستیک ایران در مجامع بین‌المللی به افتخارات دیگری چون کسب چندین تقدیرنامه از سوی فدراسیون جهانی و افزایش اعضای فعال خانواده ژیمناستیک به ۲۷۰ هزار نفر در سطح کشور دست یافته است، ادامه داد: همه این موفقیت‌ها در سایع تعامل به دست آمده است.
سرپرست فدراسیون ژیمناستیک با تاکید بر اینکه حفظ موفقیت‌های به دست آمده و تلاش برای ارتقای این دستاوردهای مهم‌ترین وظیفه‌ای است که امروز خانواده ژیمناستیک بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: وقتی آمار مدال‌های کسب شده طی سال‌های اخیر را مرور می‌کنیم، حاکی از آن است که بسیاری از این مدال‌ها برای اولین بار توسط ژیمناست‌های ایرانی کسب شده است.
احمدی با یادآوری اینکه متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث عقب‌گرد بسیاری از رشته‌های ورزشی از جمله ژیمناستیک در استان‌ها شد، عنوان کرد: زنجان یکی از استان‌هایی است که در دوران کرونا به هیچ وجه نتوانست رشت قابل توجهی را در این رشته به دست آورد، هر چند بخشی از این عملکرد را می‌توان به عنوان توجیه در شرایط کرونایی قبول کرد؛ چرا که شرایط محدودیت‌های کرونایی در همه استان‌ها یکسان نبود.
وی در ادامه از پشتیبان‌سازی به عنوان یک اصل اساسی در ژیمناستیک یاد کرد و با تاکید بر اینکه فعالان این عرصه هیچ‌گاه نباید این موضوع را فراموش کنند، گفت: امروز ژیمناستیک برای حفظ آنچه که طی چند سال اخیر به دست آورده، نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها است، به همین خاطر از هیئت زنجان نیز انتظار داریم با همکاری مضاعف بتواند عقب‌ماندگی‌های اخیر را جبران کند.

About Author