چرا مردم را از بحران کم آبی آگاه نمی‌کنید؟

روزنامه اعتماد نسبت به بحران کم‌آبی هشدار داده و از وزارت نیرو به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم انتقاد کرده است.

وزیر نیرو گفته سعی می‌کنیم تنشی در تامین آب شرب کشور رخ ندهد. اما چگونه آقای محرابیان؟ اولا منظورتان از آب شرب چیست؟ آیا فقط آبی است که صرف نوشیدن و پخت و پز می‌شود؟ یا آبی است که علاوه بر آب شرب (چون همه در یک لوله هستند) صرف حمام گرفتن و تمیز کردن ظرف‌ها و لباس‌ها و شستن و غسل دادن کف حیاط و پیاده‌رو، شستن در و دیوار و ماشین و موتور، آن هم داخل ساختمان یا کنار کوچه و آبیاری گل و گیاه و باغچه و هزار چیز دیگر می‌شود؟


این روزنامه افزوده است: جناب محرابیان وزارتخانه شما آگاهی‌های موثری را برای بحران آب به مردم نمی‌دهد. سازمان آب کشور سیاست‌های موثری را برای جلوگیری از کمبود آب و نحوه رفتار با آب اعمال نمی‌کند. یعنی چنین راهکار‌هایی ندارد و نیندیشیده که اعمال کند یا اینکه همت و انگیزه اعمال آن‌ها را ندارد. شما چند بار در همین مصاحبه دو روز قبل از باید‌ها گفته‌اید، اما گفتن از باید‌ها تا اعمال کردن آن‌ها و مهم‌تر از آن در باور مصرف‌کننده نشاندن‌شان فرق دارد. فرموده‌اید سعی می‌کنید تنشی در تامین آب شرب کشور رخ ندهد. بسیار خوب است. اما لطفا محکم‌تر بگویید و آنقدر بگویید تا هشداری جدی باشد به سوءرفتار‌هایی که نقدا در مورد آب با آن‌ها دست به گریبانیم و البته کار به اینجا‌ها ختم نمی‌شود.

About Author