چهارمحال و بختیاری در انتظار تحقق وعده‌های رئیسی

مشکلات چهارمحال و بختیاری قصه پرغصه‌ای است که بیان کردن تمامی آن‌ها در یک گزارش و یک مطلب نمی‌گنجد، مردم این استان با انواع محرومیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، اما در طول چند دهه گذشته توجه جدی برای رفع این مشکلات صورت نگرفته و اقدامات انجام شده در کاهش محرومیت با توجه به عقب‌ماندگی‌های بسیار چندان موثر واقع نشده است.
به گزارش ساقی آذربایجان شرح معضلات و مشکلات چهارمحال و بختیاری حدیث مفصلی است، مشکل نرخ بالای بیکاری، نبود زیرساخت‌های مناسب در حوزه‌های راه و راه‌آهن، مشکل کم‌آبی و خشکسالی، محرومیت شدید در مناطق روستایی، کمبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان و جاده‌های ناایمن تنها بخشی از مشکلات موجود در این است که باید مورد توجه مسئولان کلان قرار بگیرد.
ظرفیت‌های بسیاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در صورت ورود سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، گردشگری و … شاهد تحول خواهیم بود، اما تا زمانی‌که مشکل زیرساخت‌ها در این استان مرتفع نشود، شاهد حل مشکلات در حوزه اشتغال، بیکاری و بهبود معشیت مردم نخواهیم بود.
به‌علت وجود خشکسالی‌های متعدد چهارمحال و بختیاری در حال حاضر با مشکل شدید در تامین آب مواجه شده است، به‌گونه‌ای که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در پاییز با بحران در تامین آب شرب در بسیاری از نقاط استان مواجه خواهیم شد، با وجود کم‌آبی شدید، اصلی‌ترین پروژه آبرسانی به نیمی از جمعیت این استان به‌حالت توقف در آمده است و بسیاری از مسئولان کلان نیز به‌دنبال انتقال آب از این استان هستند.
اجرایی شدن پروژه انتقال آب بن- بروجن که مصوبه سه دولت را دارد و و توقف پروژه‌های دیگر انتقال آب که بارها بر نداشتن مجوزهای مختلف برای اجرای آن تاکید شده مانند بهشت‌آباد، این روزها جزو مهم‌ترین خواسته‌های مردم چهارمحال و بختیاری از دولت سیزدهم است و امید می‌رود در سفر استانی رئیس جمهور به این استان مورد توجه جدی قرار بگیرد.
تا زمانی که بحث مشکل کمبود آب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، نمی‌توان پروژه‌های دیگر را در بحث کشاورزی، دامداری، گردشگری، صنعت و … آغاز کرد، زیرا اجرای هر کدام از این پروژه‌ها نیازمند تخصیص آب پایدار خواهد بود، این روزها شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز با مشکل تامین آب مواجه شده‌اند و آبرسانی با تانکر برای این شهرک‌ها در حال انجام است، در حالی‌که با اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن مشکل تامین آب شرب در شهرک صنعتی شهرکرد نیز حل خواهد شد.
قطعا در سفر استانی رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری باید بحث حل مشکل آب در اولویت اصلی قرار بگیرد، سپس برای حل مشکلات زیرساختی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی صورت بگیرد، این روزها مردم استان‌های محروم و کمتر توسعه‌یافته چشم‌انتظار نگاه ویژه مسئولان در سطح کلان و تحقق وعده‌ها در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هستند.

مهم‌ترین وعده‌های آیت‌الله رئیسی به مردم چهارمحال و بختیاری در زمان تبلیغات انتخاباتی
“حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، ۱۹ خردادماه در برنامه انتخاباتی تلویزیونی در شبکه استانی جهانبین خطاب به مردم چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سفری که اخیرا به این استان داشتم با مشکلات و معضلات در کنار راهکارها و در عین حال ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان آشنا شدم. وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای منابع غنی کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی است و از استان‌های قوی در صنعت گردشگری به‌شمار می‌رود، با توجه به آب و هوای خوب و تمدن مرز و بومش می‌تواند گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور را جذب کند.
وی منابع انسانی تحصیل‌کرده و آماده به کار را از دیگر مزیت‌های چهارمحال و بختیاری برشمرد و تصریح کرد: دارا بودن ظرفیت‌های غنی یاد شده در حوزه کشاورزی، دامپروری، منابع طبیعی و نیز مردمان با اراده و مصمم که ۲۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند در کنار مشاهده آمار بیکاری بالا در این استان قابل قبول نیست.
رئیسی تأکید کرد: مشکلات چهارمحال و بختیاری را می‌توان با بهره‌گیری از اراده مردم استان رفع کرد، هم‌چنان که مشکلاتی نظیر مسئله منطقه شهیدپرور شیخ‌شبان، کشتارگاه جونقان و … در حال پیگیری است و قابل رفع هستند و نباید دغدغه مردم باشند.

About Author