کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در زنجان اجرا می‌شود

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با محوریت برنامه مصون سازی خانواده محور کودکان در برابر اعتیاد با هدف آگاه‌سازی جامعه از مضرات اعتیاد، با ارائه بسته‌های آموزشی به شهروندان و تبلیغات محیطی و رسانه ای در این استان اجرا می‌شود.
سلمان حسینی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیشگیری از سوء مصرف مواد از طریق خانواده می‌تواند با پیشگیری و کاهش سایر رفتارهای ناسالم همراه باشد.
وی اضافه کرد: بر این اساس خانواده ها می‌توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون گذاری مناسب و نظارت بر زندگی فرزندانشان آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پرخطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.
این مسوول با بیان اینکه نیاز به آگاه‌سازی و ایجاد مصونیت خانواده ها با افزایش دانش بیش از گذشته احساس می شود گفت: هم اکنون تعداد ۱۸۷ محیط شهری، روستایی، آموزشی، و محیط کاری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۳ هزارو ۸۵۷ نفر تحت پوشش برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد از طریق این اداره کل هستند.وی اظهار داشت: در راستای پیشگیری از اعتیاد اطلاع‌رسانی محلی با رعایت فرهنگ ـ زبان و لهجه‌های بومی اقشار مختلف جامعه تأثیر قابل توجهی در انتقال پیام و مفاهیم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موادمخدر دارد.به گفته سرپرست بهزیستی استان زنجان، در این زمینه رسانه های محلی اعم از رادیو، تلویزیون و روزنامه های محلی به دلیل ماهیت فراگیر خود نقش برجسته ای در پیشگیری از اعتیاد دارند.
وی به لزوم ارائه آموزش مهارت‌های اجتماعی و مهارتهای زندگی اشاره کرد و گفت: باید با رعایت سن مخاطبین و به صورت واضح و روشن و با زبانی ساده و قابل فهم و بدون پیچیدگی و همراه با خلاقیت و نوآوری، محصولات تازه‌ای را به جامعه ارائه کنند.
سرپرست بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیازمند تقویت مهارت‌های مقاومت فردی و اجتماعی آحاد جامعه بویژه نوجوانان و جوانان هستیم تا با مداخله مطلوب در گرداب آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرند.
این مسوول به خط ملی اعتیاد اشاره کرد و گفت: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸، راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می کنند.
به گزارش ایرنا، ساعات کار این مرکز ۸ صبح تا ۸ شب است و مردم می توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کد، با مرکز تماس حاصل کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

About Author