کالاهای استاندارد کرمان به ۴۱ کشور صادر می‌شود

مدیرکل استاندارد کرمان اسماعیل عاقلی افزود: از ابتدای سال تاکنون بازرسی و نمونه برداری سه هزار و ۴۰۸ محموله صادراتی مشمول مقررات استاندارد در استان کرمان انجام شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان مدیرکل استاندارد کرمان اسماعیل عاقلی این کشورها را در قاره های مختلف از جمله آسیا و اروپا اعلام کرد.
عاقلی اظهار داشت: پس از بررسی و آزمون های انجام شده تعداد سه هزار و ۴۰۸ مورد گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی برای محصولات پسته، مغز پسته، انواع خرما و رطب صادر شد.
۳۳۲ مجوز وارداتی صادر شد
مدیرکل استاندارد کرمان اسماعیل عاقلی در ادامه گفت: همچنین در زمینه کنترل و نظارت بر محموله های وارداتی مشمول مقررات استاندارد در سال ۱۴۰۰، بازرسی و بررسی اسناد و مدارک اظهارنامه و نمونه برداری محموله های وارداتی انجام و در این زمینه تعداد ۳۳۲ مجوز وارداتی انطباق با استاندارد صادر شده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمان ادامه داد: تعداد ۹۳ مورد از این میزان، مربوط به قطعات منفصله خودرو و ۱۷۱ مورد مرتبط با مواد اولیه و کالاهای حد واسط بوده است.
وی یادآور شد: همچنین ۲۹ گواهینامه بازرسی از کشورهای مبدا به این اداره کل ارائه شده که هشت گواهینامه بازرسی در مقصد صادر شد.
مدیرکل استاندارد کرمان اسماعیل عاقلی با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته برای راه اندازی تولید کارخانه ها پنج مورد دستگاه خودرو به صورت کامل وارد شده تا مراحل تاییدیه نوع با انطباق با استاندارد های ملی را طی کند افزود: همچنین در زمینه محصولات دارای پروانه استاندارد در مناطق ویژه، تشریفات قانونی برای چهار مورد کوتاژ (ثبت اظهارنامه واردات و صادرات) صورت گرفت.

About Author