کسب مقام برتر ارومیه‌ای‌ها در جشنواره سراسری موسیقی موغام آذربایجان

مسوول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: هنرمندان جوان عرصه موسیقی ارومیه با حضور در “سومین جشنواره سراسری موسیقی موغام آذربایجان” در تبریز مقام های برتر این جشنواره را کسب کردند.
به گزارش ساقی آذربایجان داریوش علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۷۳ اثر موسیقی موغامی از هنرمندان ایرانی در این دوره از جشنواره در تبریز حاضر شده بود که “سالار نجفی” در بخش تار آذربایجانی گروه سنی ب مقام دوم و “آیدین رستمی” به همراه “مهدی بیرامی” در بخش کمانچه آذربایجانی به ترتیب در گروه‌های سنی ب و الف حایز رتبه سوم سومین جشنواره سراسری موسیقی موغامی آذربایجان در تبریز شدند.
وی اظهارداشت: در این دوره از جشنواره سراسری موسیقی موغامی آذربایجان، بابک حسین زاده و عباس نجف پور، ۲ نفر از هنرمندان ارومیه‌ای به عنوان داور در بخش‌های تار و کمانچه آذربایجانی حضور داشتند که این مساله نشان دهنده استعدادهای هنری موسیقی در ارومیه و لزوم توجه به موسیقی موغامی آذربایجان و ساماندهی آن در این کلانشهر مرزی است.
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره سراسری موسیقی موغامی آذربایجان به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری آذربایجان‌شرقی طی مدت سه روز در ۲ بخش خوانندگی و نوازندگی ۲ گروه سنی ۹ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۴۰ سال بهمن ماه سال جاری در تبریز برگزار شد.

About Author