کلیبر پذیرای سالانه ۱ میلیون گردشگر است

فرماندار شهرستان کلیبر از سفر سالانه یک میلیون نفر گردشگر به این شهرستان خبر داد و گفت: قطب گردشگری آذربایجان‌شرقی جاده اصلی ندارد.
عدالت حاجی‌پور عصر جمعه در اولین جشنواره نان سنتی یوخا در شهرستان کلیبر با اشاره به این‌که نخستین هدف جشنواره نان سنتی یوخا حفظ آداب و رسوم اصیل منطقه‌ی ارسباران است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا به وجود آورده بود، برای دوران پساکرونا تصمیم گرفته‌ایم در هر فصل متناسب با توانمندی و فصول مختلف سال در شهرستان کلیبر جشنواره‌هایی برگزار کنیم.
فرماندار شهرستان کلیبر افزود: جشنواره‌های فرهنگی من‌جمله جشنواره نان سنتی یوخا علاوه بر تقویت روابط اجتماعی، بلکه در ایجاد شور و نشاط برای مردم تأثیرگذار است، البته در شرایطی که مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند اما نباید از بالابردن روحیه مردم غافل شویم.
وی، معرفی پتانسیل‌های گردشگری شهرستان کلیبر از دیگر اهداف جشنواره نان سنتی یوخا عنوان کرد و گفت: بر اساس سند آمایش سرزمین، بزرگ‌ترین ظرفیت شهرستان کلیبر در حوزه گردشگری است و از پتانسیل‌های گردشگری شهرستان کلیبر می‌توان به آبگرم متعلق، جنگل‌های منحصربه‌فرد ارسباران، قلعه بابک و سایر قلعه‌های تاریخی اشاره کرد.
قطب گردشگری آذربایجان شرقی جاده ایمن ندارد
حاجی‌پور بابیان این‌که مردم کلیبر در راستای رونق صنعت گردشگری، اجازه فعالیت‌های سیاسی در پوشش گردشگر را نمی‌دهند، یادآور شد: رویکرد مردم کلیبر استقبال از گردشگران است، شاید تا سال‌های قبل عده‌ای در قالب گردشگر برخی تحرکاتی انجام می‌دادند ولی مردم کلیبر برای اینکه صنعت گردشگری در این شهرستان رونق بگیرد با فعالیت‌های سیاسی و برخی تحرکات مخالفت می‌کنند.

About Author