کمبود محسوس جایگاه های سوخت بنزین در محدوده مرکزی کلانشهر تبریز

ساقی آذربایجان/ به قلم: دکتر جلال معالی

گفتند جایگاه سوختگیری فلکه دانشگاه (جانبازان) در مسیر مترو است ،پس خرابش کنید . چند کیلومتر که پائین تر آمدند ،دیدند، ای دل غافل جایگاه میدان ساعت هم که در مسیر مترو قرار گرفته ،پس بزنید بره..
اون جایگاه باغ گلستان هم حالا خرابش کنید یه بهانه ای می آریم.
در یک مسیر مستقیم سه جایگاه سوخت تخریب شد و هیچ جایگزینی انجام نگرفت .
چراغ بنزین خودروی یکی روشن بشه ، تو این شلوغی و ازدحام خودرو ها اگر در حین جستجو برای یافتن جایگاه عرضه سوخت، بنزین تمام نکرد شانس آورده اونم شانس اساسی چون در راه ماندن ، اونم به خاطر نداشتن بنزین مصیبتی است ناگفتنی، یکی باید تو راه مونده باشه تا عرایض بنده رو کاملا درک و لمس فرموده و قبول کنه.
آخه پدر آمرزیده ها ، اینهمه برج های تجاری ساختید که چی بشه؟ مگه مردم پول دارند بیان مغازه ای در طبقه دهم فلان برج بخرند یا رهن کنند و اجاره که مثلا تعمیر رایانه و موبایل و….بکنند ،خب خرجشان که از دخلشان بیشتره !
حالا نمی شد بجای ساخت اینهمه مکان های به اصطلاح تجاری که فقط چند فروشگاه داخلشان فعال هست ، اون هزینه و حتی کمترش را اختصاص به ساختن جایگاه های جایگزین سوخت می کردیدکه خرابشان کردید و رفت پی کارش ، یه جایگاه جایگزین می ساختید که مردم علاف و سرگردان خیابانها نشوند وتازه وضعیت واقعا افتضاح جایگاه های کنونی که قابل بیان نیست ! دهها خودرو در صف انتظار نوبت بنزین و یک قوز بالا قوز دیگر که برای هر جایگاه یک کارت سوخت عنایت فرمودند و خلق الله باید منتظر باشند تا آسیاب به نوبت باشه!
توهمین چهارراه منصور اینهمه هزینه شده برای ساخت واحد های تجاری و اونم چسبیده به مسجد تاریخی کبود، حالا شما یه جایگاه سوخت سمبلیک اونجا تاسیس می کردید ،آسمان به زمین نمی آمد و تازه ارواح جهانشاه و قره قویونلو ها هم شاد می شد که چقدر مسئولین فعلی در شهرداری و شرکت نفت با درایت و تاریخ دوست هستند که پی به اهمیت تاریخی این مکان برده اند و رانندگان در هر بار سوختگیری نگاهی به آثار باستانی مسجد کبود هم می کردند ولذت می بردند!
حالا من تو اینترنت جستجو کردم تا آمار دقیق جایگاه های سوخت در کلانشهر تبریز به دستم بیاد که متاسفانه آمارهای درستی نیافتم ،یکی زیاد بود ویکی کم ،بماند..اما معضل نبود جایگاه های سوخت در مرکزیت شهر از یک طرف و نبود بنزین سوپر در جایگاه های موجود فعلی هم مزید بر علت است ، خب بعضی خودروها حتما باید بنزین سوپر دریافت کنند .
اما یه خبر خوب هم که شنیدم این بود که مسئولین وزارت نفت چنین تصمیم گرفتند که در هر جایگاهی برای هر سکو یک کارت سوخت در نظر گرفته شود که مردم زیاد معطل نشوند !
بی اختیار یاد کتاب فارسی کلاس دوم دبستان و داستان « تصمیم کبری » افتادم که تصمیم گرفت دیگر کتابش را در حیاط خانه جا نگذازد، تا خیس نشود .
آخه بندگان خدا ، شما که می خواستید این کار را بکنید از همان ابتدا این تصمیم را می گرفتید تا شاهد صف های طویل سوختگیری در جایگاه ها نشویم.
الغرض اینکه باید برای ساخت جایگاه سوخت در مرکزیت کلانشهر تبریز اقدامی گردد و مشارکت های لازم از شهرداری و شرکت نفت و غیره و مسئولین امر همه باید در قبال آسایش و رفاه مردم آستین ها را بالا بزنند و برای اینکار همت نشان دهند.همین.

About Author