کم‌فروشی ، بیشترین تخلف اصناف زنجانی‌

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کم‌فروشی بیشترین پرونده تخلف را در استان به خود اختصاص داده است.
به گزارش ساقی آذربایجان ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال، در این مدت ۲۹ هزار و ۳۰۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و توزیعی استان توسط بازرسان صورت گرفته است.
وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده ۱۹۹۳ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که ارزش ریالی پرونده‌های متشکله بالغ بر ۱۰۸۵ میلیارد ریال است.
این مسئول با اشاره به اینکه کم‌فروشی بیشترین پرونده تخلف در استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: به ترتیب بیشترین پرونده تخلف متشکله در خصوص کم‌فروشی، گران‌فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخ‌نامه، صادر نکردن صورت‌حساب و حمل و نقل، نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا شکایات آنان بررسی و پیگیری شود.
فغفوری خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی بازار و محدودیت‌هایی که اداره بازرسی این سازمان دارد، انتظار می‌رود شهروندان علاوه ‌بر شناخت و صیانت از حقوق خود، موارد تخلف را به این سازمان اعلام کنند تا از تخلفات، پیش از گسترده‌تر شدن، پیشگیری شود.

About Author