کودکان اردبیلی به مسابقه نقاشی «شهر صلح‌آمیز» ژاپن راه یافتند

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: آثار چهار هنرجو از این استان به مرحله نخست پنجمین مسابقه بین‌المللی نقاشی “شهر صلح‌آمیز” کشور ژاپن در سال ۲۰۲۱ راه پیدا کرد.
امیر رجبی روز شنبه در این زمینه اظهار کرد: آثار ونداد مجرد، سلوا جامعی، آیلین قنبری و یاسمین پاشایی از هنرجویان رشته تصویرسازی و نقاشی کودک حوزه هنری استان اردبیل با مربیگری آرام علایی به پنجمین مسابقه بین‌المللی نقاشی شهر صلح آمیز سال ۲۰۲۱ ژاپن راه پیدا کرده است.
وی افزود: این دوره از مسابقه بین‌المللی نقاشی با موضوع شهر صلح‌آمیز از سوی دبیرخانه ژاپنی و ایرانی سازمان شهرداران صلح با هدف آموزش صلح و افزایش سطح آگاهی کودکان از مفهوم صلح و مدارا برای پنجمین سال متمادی برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: این فراخوان برای تمامی کودکان ۶ تا ۱۵ سال بود که در مرحله نخست تمامی آثار ارسالی از سوی داوران ایرانی ارزیابی و از هر رده سنی پنج اثر انتخاب شد و آثار برگزیده به تفکیک هر شهر برای دبیرخانه ژاپن ارسال گردید.
وی اضافه کرد: در مرحله دوم داوری، آثار تمامی کشورها از سوی داوران بین‌المللی بررسی و نتایج در دی ۱۴۰۰ از طریق وبگاه مسابقه اعلام می‌شود.
رجبی گفت: برگزیدگان این مسابقه گواهی امضا شده از سوی شهردار هیروشیما را از دبیرخانه ژاپنی سازمان شهرداران صلح دریافت خواهند کرد.

About Author