گزینه‌های ساخت دومین ورزشگاه بزرگ جهان در تبریز

در بازی تراکتور با سپاهان اصفهان بیش از ۳۰ هزار تماشاگر تبریزی راهی به داخل ورزشگاه ۷۰ هزار نفری یادگار امام نیافته و در اطراف و تپه‌های مشرف به ورزشگاه مستقر شده و یا به خانه‌های خود بازگشتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هواداران تراکتور دفعه‌ها پرشور بودنشان را به رخ کشیده‌اند، آن‌ها سرمای زیر صفر درجه تبریز و جاده دشوار منتهی به ورزشگاه یادگارامام (ره) و ده‌ها دشواری دیگر را هم تحمل کردند و ۱۶ فروردین هم هواداران تراکتور در بازی با سپاهان با حضور بیش۱۰۰ هزار نفر بار دیگر رکوردشکنی کردند گویی این هواداران به دیده شدن در نقاط مختلف این کره خاکی عادت کرده‌اند.برای پرشورها استادیوم بسازیدهواداران تراکتور دفعه‌ها پرشور بودنشان را به رخ کشیده‌اند، آن‌ها از سراسر ایران به عشق تراکتور به تبریز می‌آیند تا شهر اولین ها، همچنان اول بماند.هواداران تراکتور در بازی با سپاهان با حضور حماسی بیش از ۱۰۰ هزار نفر بار دیگر رکوردشکنی کردند؛ رکورد حضور پرشورها به مسئولان حاوی این پیام روشن است که استادیوم ۷۰ هزار نفری یادگار امام به معنای واقعی کلمه برای آنان کوچک است.

ساخت ورزشگاه ۱۲۰ هزار نفری

در سال‌های اخیر محمدرضا زنوزی بارها از علاقه خود برای ساخت استادیومی بزرگتر از یادگار امام در تبریز خبر داده که ظرفیت بیشتری برای تماشاگران داشته باشد.سال گذشته و بعد از بازی تراکتور با سپاهان که در حضور ۸۰ هزار نفر برگزار شد هوشنگ نصیرزاده عنوان کرد: هواداران با استقبال‌شان از بازی تراکتور و سپاهان نشان دادند که ورزشگاه ۷۰ هزار نفری پاسخگوی ظرفیت تبریز و استان نیست. باشگاه نیز پیگیر تصویب و ساخت ورزشگاه ۱۲۰ هزار نفری به عنوان طرح ملی است. این ورزشگاه می‌تواند در بازی‌های ملی نیز مورد استفاده قرار گیرد.ظرفیت ورزشگاه یادگار قابل افزایش استورزشگاه یادگار امام تبریز با ظرفیت ۷۰ هزار نفر در سال ۱۳۶۶ کلنگ زنی و در سال ۱۳۸۸ رسما افتتاح شده بود. طبقه اول این ورزشگاه ظرفیت ۵۵ هزار نفر داشته و طبقه دوم تنها ۱۵ هزار جایگزین دارد. زمان ساخت این ورزشگاه اعلام شد که فاز دوم ورزشگاه می تواند با تکمیل طبقه دوم تا ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.ورزشگاهی که بارها مالک آن اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی اعلام کرده آماده واگذاری به باشگاه تراکتور است و مالک باشگاه می‌تواند با ضمن تملک ورزشگاه، ظرفیتش را افزایش دهد.
گزارش فارس حاکی است، ورزشگاه يادگار امام تبريز محل برگزاري بازي هاي تيم تراکتور با گنجايش ۷۰ هزار نفر بعد از ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفري آزادي و ۷۵ هزار نفري نقش جهان اصفهان، سومين ورزشگاه بزرگ کشور است.ظرفيت اين ورزشگاه تا صد هزار نفر قابل افزايش است و در سال ۱۳۸۸ و در بازي تيم هاي تراکتور و فجر سپاسي که هنوز صندلي‌هاي ورزشگاه نصب نشده بودند، ۱۲۰ هزار تماشاگر را در خود گنجاندهبود.بزرگ ترين ورزشگاه جهان با نام «مي دي» و ظرفيت ۱۵۰ هزار تماشاگر در «پيونگ يانگ» کره شمالي ساخته شده و در صورت ساخت ورزشگاه ۱۲۰ هزار نفري تراکتور، اين دومين ورزشگاه بزرگ جهان خواهد بود.

About Author