گلزارهای شهدای آذربایجان‌شرقی به زودی بازسازی می‌شود

به گزارش ساقی آذربایجان،جابر ابوالفتح‌زاده شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی برای برگزاری یادواره شهدای عجب‌شیر با بیان بازسازی مزار شهدا باید به بهترین وجه انجام شود، تصریح‌ کرد: بازسازی و ترمیم مزارهای شهدا در قالب کارگروه بهسازی و تکمیل گلزارهای شهدا انجام می‌شود و مزارهای شهدایی که بیشترین آسیب را دیده‌ باشد، در این کارگروه بررسی شده و بهسازی و ترمیم آنها انجام می‌شود.
وی همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا را مصداقی از جهاد تبیین دانست و اظهار داشت: نقش یادواره‌های شهدا در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین ارزش‌های اسلامی بی‌بدیل است.
مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راه شهدا ادامه دارد، اظهار داشت: امروز هر کس قصد دارد به صورت کاملاً سرافراز مسیر انقلاب اسلامی را طی کند، باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشد زیرا شهدا در ابتدای پیروزی این انقلاب برای حفظ نظام و اسلام از همه‌چیز خود گذشتند و جان خود را تقدیم کردند.
«ابوالفتح‌زاده» همچنین تجلیل و تکریم خانواده‌های معظم و معزز شهدا را وظیفه‌ای ملی عنوان کرد و ادامه داد: نباید این نکته مهم را فراموش کنیم که عزت و آبروی خود را مرهون ایثار و فداکاری جامعه ایثارگری در دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم.
وی بیان کرد: ادامه دادن راه شهدا و حفاظت و پاسداری از دستاوردهای ایثارگران وظیفه آحاد مردم و مسئولان است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

عجب شیر تا سال ۱۳۵۷ چهار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: این استان در سال‌های ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی تعداد ۱۱۹ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که چهار شهید والامقام از شهرستان عجب‌شیر بوده است.
«ابوالفتح‌زاده» افزود: این تعداد از شهدا در جریان مبارزات انقلابی یا بر اثر شلیک گلوله در تظاهرات‌ یا زیر شکنجه دژخیمان رژیم پهلوی به درجه رفیع شهادت رسیدند و پرونده‌های آنان در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان موجود است.
فرماندار عجب‌شیر نیز در این جلسه یاد و خاطره تمام شهدای دفاع مقدس، امنیت، مدافعان حرم و سلامت را گرامی داشت و افزود: شهدا به وظایف و تکلیف خود عمل کردند و الان وظیفه ماست که امانتدار شایسته‌ای برای آنان باشیم.
جعفر قادری در ادامه به جنگ نرم دشمنان و تهاجم فرهنگی آنان اشاره و تاکید کرد: با خدمت صادقانه به مردم که وظیفه ما است می‌توانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
فرماندار عجب‌شیر ارج نهادن به رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا را وظیفه همگانی دانست و افزود: این شهرستان در دوران دفاع مقدس ۲۶۰ شهید گلگون‌کفن و ۵۲۰ نفر جانباز سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی از برگزاری یادواره شهدای شهرستان در ۲۱ تیرسال جاری با حضور مسئولان کشوری خبر داد و افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که مسوولان باید در برگزاری این برنامه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/

About Author