یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

به گزارش ساقی آذربایجان،حتما برای شما هم مانند من بسیار پیش آمده که در شبکه‌های اجتماعی با حقایق و فکت‌هایی روبرو شوید که حسابی باعث تعجبتان شود. در این مقاله استثنائا حقایقی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که احتمالا چندان برایتان خوشایند نخواهد بود. به همین دلیل اگر انسان حساسی هستید یا به سادگی حوصله روبرو شدن با حقایق ناراحت کننده را ندارید، قید خواندنِ این مقاله را بزنید.

حسابی افسرده‌کننده!

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

هرچند که در مقدمه درباره ناراحت کننده بودن این حقایق صحبت شده اما با این حال دانستن این حقیقت حتما شما را هم مانند من غمگین خواهد کرد. بر اساس شواهد و اسناد، تعداد زیادی از سگ‌های زنده‌یابِ آمریکایی که در ساعات اولیه پس از انفجار برج‌های تجارت جهانی در محل حاضر شدند، به PTSD یا اختلال اضطراب پس از حادثه دچار شدند.

بر اساسِ گفته‌های آتش‌نشانان این سگ‌ها در ساعات اولیه پس از حادثه به ندرت موفق شدند انسان زنده‌ای را پیدا کنند و در عوض تعداد خیلی زیادی جسد کشف کردند. این موضوع البته تقصیر این حیوانات احساساتی نبود و دلیل آن شدتِ انفجار و خرابی حاصل از آن بود. با این وجود این سگ‌ها ظاهرا به این نتیجه رسیده بودند که عدم موفقیت در یافتن انسان‌های زنده در این حادثه به شکلی تقصیرِ آن‌ها بوده و به همین دلیل در کنار ابتلا به PTSD حسابی افسرده شده بودند.


دستورالعمل عدم موفقیت در برگشت از ماه؛ بگذارید بمیرند

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

مطابق اسنادی که بعدها از حالت محرمانه درآمد ظاهرا دستورالعمل ناسا و دولت آمریکا در صورت عدم موفقیت ناسا در برگرداندنِ نیل آرمسترانگ و باز آلدرین از سطح ماه، به سادگی قطع ارتباط با این فضانوردان بوده است.

بر اساس این اسناد، سیاست از پیش تعیین شده پروژه رسیدن به ماه به این صورت بوده که اگر گروه نتوانست این دو فضانورد را به زمین بازگرداند باید ارتباط رادیویی با آن‌ها را قطع کرده و این دو فضانورد را برای خفگی و مرگ در سطح ماه رها کند. ظاهرا نیکسون، رئیس جمهورِ وقتِ آمریکا حتی از پیش یک سخنرانی برای این اتفاق آماده کرده بود.


کودک همسری در دیزنی

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

هیچ می‌دانستید در انیمیشن معروف دیزنی یعنی سفید برفی و هفت کوتوله، سفیدبرفی تنها ۱۴ سال سن داشته است؟ دقیقا به همین دلیل بوده که شخص والت دیزنی برای حاشیه ساز نشدنِ ازدواجِ سفیدبرفیِ ۱۴ ساله در آخر داستان، از انیماتورهایش خواسته بود ظاهر و هیکل او را طوری طراحی کنند که بالغ‌تر از سن واقعیش به نظر برسد.


سندرومِ عجیبِ آنتون

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

بد نیست بدانید شرایطی وجود دارد که یک فرد پس از از دست دادن بیناییِ چشم‌هایش، این موضوع را به صورت ناخودآگاه انکار می‌کند.

افرادِ مبتلا به این شرایط از سندرومِ آنتون رنج می‌برند و مغزِ این افراد حتی در راهِ انکارِ نابیناییِ آن‌ها، با ساختن تصاویر و صحنه‌های غیرواقعی به فرد احساسِ دروغینِ بینا بودن را تلقین می‌کند.


داستانِ جیغ زدنِ خرگوش‌ها

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

به گفته جانورشناسان و زیست شناسان خرگوش‌ها در حقیقت این توانایی را دارند که جیغ بزنند اما به ندرت پیش می‌آید که فردی شاهد چنین اتفاقی باشد.

دلیل این موضوع این است که خرگوش‌ها فقط زمانی ممکن است واقعا جیغ بزنند که احساس کنند در شرف مرگ قطعی قرار دارند.


خاصیتِ پاپ‌کورنیِ دندان‌ها

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

حتما در جریان هستید که در بسیاری از کشورهای دنیا سوزاندن، یک راهِ جایگزینِ پراستفاده برای خاکسپاری اجساد است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید(و شاید هم اصلا جالب نباشد) در زمان سوزاندن اجساد، وقتی دمای کوره به دمای خاصی می‌رسد دندان‌های فردِ متوفی شروع به منفجر شدن می‌کند. در حقیقت در این دما دقیقا همان اتفاقی برای دندان‌های ما می‌افتد که برای دانه‌های ذرت در هنگام تبدیل شدن به پاپ‌کرن می‌افتد.


این زرافه‌های عجیب و غریب!

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

زرافه‌ها مادامی که در کارتون‌ها و انیمیشن‌ها حضور دارند می‌توانند بسیار دوست داشتنی و بامزه باشند اما حقیقت زندگی این پستاندارانِ عجیب تفاوت فراوانی با کارتون‌ها دارد.

جالب است بدانید زرافه‌های نر در دورانِ جفت‌گیری و پس از انتخابِ ضمنیِ یک زرافه ماده، به او نزدیک شده و آن‌قدر با سر به مثانه و شکمِ زرافه ماده بخت برگشته ضربه می‌زنند که توانایی نگهداری ادرارش را از دست داده و آن را رها کند. متاسفانه داستان از این هم عجیب‌تر می‌شود. زرافه نر سپس ادرارِ زرافه ماده را مزه می‌کند تا دریابد آیا او از نظر جسمی در شرایط مناسب جفت‌گیری قرار دارد یا نه؟


شامپانزه‌ها؛ هانیبال لکترِ دنیای حیوانات

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

می‌دانستید شامپانزه‌ها عاشقِ خوردنِ گوشتِ میمون‌ها هستند؟ ظاهرا علاقه این گونه‌ی شبیه به انسان به خوردن گوشت میمون در حدی است که این موضوع باعثِ انقراضِ کاملِ تعدادِ زیادی از گونه‌های میمون‌ها شده است.


کارِ سختِ پزشکانِ قرون وسطایی

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

هرچند هرچه در زمان به عقب برویم به دلیل کمتر در دسترس بودنِ قند و شکرِ فرآوری شده، تعداد موارد ابتلا به دیابت کاهش پیدا می‌کند اما این بیماری همچنان قربانی‌هایی داشته است.

در زمان قرون وسطی در اروپا به دیابت “مرضِ عسل” گفته می‌شد و راه شناسایی آن هم قطعا برای پزشکان چندان خوشایند نبوده است. در آن زمان پزشکان مجبور بودند تا ادرارِ فردِ مشکوک به دیابت را مزه کنند تا دریابند ایا او از دیابت رنج می‌برد یا نه؟


تلخ و دردناک مثل حادثه چرنوبیل

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

امیدوارم برای آگاهی از این حقیقت نسبت به من حس بدی نداشته باشید. بر اساس مستند‌های ثبت شده از حادثه انفجار نیروگاهِ هسته‌ای در شهر چرنوبیل، پزشکان و ماموران اورژانس حتی نمی‌توانستند برای کاهش دردِ آتش‌نشان‌های آسیب دیده در این حادثه از مورفین استفاده کنند.

دلیلِ این موضوع شدت و وسعت آسیب وارد شده به بدنِ این آتش‌نشان‌ها بر اثر تشعشعات رادیو اکتیو بوده است. بر اساس گفته‌های پزشکان و پرستاران، آن‌ها نمی‌توانستند برای کاهش دردِ این آتش‌نشان‌ها از تزریقِ مورفین و داروهای آرام بخش استفاده کنند چرا که به معنی واقعی کلمه بیشترِ رگ‌های اصلی بدنِ آن‌ها ذوب شده بود.


بازی تاج و تخت در قلمروی شیرها

یازده حقیقت هشداردهنده که اگر می‌ترسید، نخوانید!

حتما اطلاع دارید که شیرها به صورت گله‌ای زندگی می‌کنند و رهبر و رئیس هر گله شیر، یک شیر نر قدرتمند است که موفق شده همه کاندیدهای احتمالی این مقام را شکست دهد. رهبرِ گله بارها و بارها توسط شیرهای جوان و جویای نام برای مقامش به مبارزه دعوت می‌شود و در صورت شکست در یکی از این مبارزه‌ها باید گله را به همراه تمام شیرهای ماده به شیر پیروز تقدیم کند.

بد نیست بدانید رهبرِ جدیدِ گله شیرها پس از پیروزی در مبارزه در اولین قدم تمام توله‌های حاضر در گله که در حقیقت فرزندِ شیرِ شکست خورده هستند را می‌کشد. اگر این موضوع نگاهتان به شیرها را تغییر می‌دهد باید اضافه کنم کشتنِ توله‌ها بهترین حالتِ این داستان است و در بسیاری موارد رهبر جدید، توله‌های رهبر قبلی را در مقابل چشم مادرانشان می‌خورد.

About Author