گلکسی S24 اولترا یا آیفون ۱۵ پرو مکس؟

گلکسی S24 اولترا یا آیفون ۱۵ پرو مکس؟ پرچمدارهای سامسونگ و اپل در میدان عکاسی و در تقابل با یکدیگر چه حرف‌هایی برای گفتن دارند؟

با معرفی گلکسی S24‌ اولترا، رقابت پرچمدارهای دوربین‌محور بازار وارد فاز جدیدی شده است و احتمالاً شما هم مثل ما هیجان‌زده‌اید تا تقابل غول‌های سامسونگ و اپل را در میدان عکاسی نظاره کنید.

گلکسی S24 اولترا، تنها چند روز پس از معرفی جهانی به دفتر زومیت رسیده است؛ با ما همراه باشید تا در یک مقایسه‌ی اولیه‌ی جذاب، بهترین‌های بازار را روبه‌روی هم قرار دهیم.

توجه داشته باشید که این مقایسه‌ی اولیه، نمی‌تواند مبنای نتیجه‌گیری نهایی قرار بگیرد. منتظر مقایسه‌ی جامع ما از دوربین پرچمدارهای سال ۲۰۲۴ باشید تا در سناریوهای مختلف، عملکردشان را به‌ چالش بکشیم.

دوربین اصلی

ابتدا به‌سراغ دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو مکس و S24‌ اولترا می‌رویم. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین اصلی S24 اولترا در مقابل سنسور ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۵ پرو مکس، در جنگ مگاپیکسل‌ها پیروز بلامنازع میدان است؛ اما در دنیای واقعی، وضعیت از چه قرار خواهد بود؟

گلدان لگویی روی پیشخوان موبایل فروشی
دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو مکس
گلدان لگویی روی پیشخوان
دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا
عکس مقایسه‌ای گلکسی S24‌ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس

همان‌طور که در برش نزدیک عکس‌ها مشاهده می‌کنید، ۱۵ پرو مکس با حذف بیش‌ازحد نویز، بافت‌ها را تا حد زیادی سافت کرده و تقریباً تمام جزئيات تکسچر را از بین برده است. از سوی دیگر، S24 اولترا، رویکرد متعادل‌تری نسبت به حذف نویز در پیش می‌گیرد تا هم از شدت نویز بکاهد و هم جزئيات را تا حد خوبی حفظ کند.

دوربین تله‌فوتوی ۵ برابری

امسال را باید سال دوربین‌های تله‌فوتوی ۵ برابری نام‌گذاری کنیم. دوربین ۵ برابری گوشی سامسونگ با سنسور بزرگ ۵۰ مگاپیکسلی، حداقل روی کاغذ دست برنده را در مقایسه با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گوشی اپل در اختیار دارد. این برتری را در نتیجه‌ی عکس‌ها هم خواهیم دید؟

کیوان و بهزاد در حال گفت‌وگو در موبایل فروشی
تله‌فوتوی ۵ برابری ۱۵ پرو مکس
کیوان و بهزاد در موبایل فروشی
تله‌فوتوی ۵ برابری S24 اولترا
مقایسه عکس دوربین ۵ برابری آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S24‌ اولترا

با مقایسه‌ی عکس‌های برش‌خورده (و حتی عکس‌های اصلی) تفاوت فاحش عملکرد گوشی‌ها را مشاهده می‌کنید. عکس ۵ برابری ۱۵ پرو مکس، جزئیات موجود در صورت و موهای کیوان را ارائه نمی‌کند و از نظر رنگی نیز چندان دلچسب و شاداب نیست. به عکس گیاه پشت سر کیوان نگاه کنید تا دلمردگی رنگ سبز را به‌وضوح ببینید. ضمن اینکه عکس آیفون ۱۵ پرو مکس از نظر نویز، کم‌وکسری ندارد و هاله‌ای از نور، دور کیوان و بهزاد را فرا گرفته است.

برش ۵ برابری دوربین اصلی

در شرایط نوری خاص و زمانی که نور کافی در محیط وجود نداشته باشد، با انتخاب گزینه ۵X در نرم‌افزار دوربین، گوشی به‌جای سوییچ کردن روی دوربین تله‌فوتو، از دوربین اصلی برای عکاسی استفاده می‌کند تا نور بیشتری برای عکاسی جذب کند. عکس‌هایی که در ادامه می‌بینید نیز با همین شرایط ثبت شده‌اند و درواقع، زوم دیجیتال ۵ برابری از روی عکس دوربین اصلی هستند.

نمای نزدیک از لوگوی موتور زردرنگ Piaggio
عکس آیفون ۱۵ پرو مکس
نمای نزدیک از لوگوی موتور Piaggio
عکس گلکسی S24 اولترا
مقایسه عکس دوربینهای S24‌ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس

دوربین S24‌ اولترا در شرایط عکاسی بالا، باز هم رنگ‌ها را به واقعیت نزدیک‌تر و البته شاداب‌تر به‌ثبت رسانده است. در صورتی که بخواهیم از جزئیات موجود در بافت صحبت کنیم، باید امتیاز را به‌پای آیفون ۱۵ پرو مکس بنویسیم که توانسته است در چنین شرایط نوری چالش‌برانگیزی، بیشترین جزئيات را در عکس نهایی ارائه کند.

بعد از دیدن عکس‌های بالا، خوشحال می‌شویم نظر شما را هم در مورد عملکرد دوربین‌های S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس بدانیم. کدام عکس‌ها را بیشتر می‌پسندید و به‌نظرتان از نظر فنی، کدام گوشی عکس‌های بهتری به‌ثبت رسانده است؟

About Author