اعزام خودروی آتش نشانی ایلخچی برای شستشوی محوطه یک نهاد !!!

آتش نشانی برای مقابله با آتش، کنترل و اطفاء حریق، نجات مصدومان حوادث و رساندن مراقبت‌های فوری به آنان و سایر خدمات اضطراری بوجود آمده است.
آتش نشانی شغلی سخت و در عین حال خطرناک است اما هدف آن بسیار ارزشمند و والا است چرا که افراد در این شغل از سلامت مردم و جان و مال آن‌ها محافظت می‌کنند و با از جان گذشتگی به شغل خود عشق می ورزند .
آتش نشانی مستقر در شهرداری ها برای مواقع اضطراری مثل آتش سوزی ، سوانح رانندگی و … ایجاد شده تا در مواقع ضروری ارایه خدمات نمایند .
اما غفلت از انجام وظایف خطیر آتش نشانان در مواقع بحرانی واضطراری می تواند زندگی یک فرد یا خانواده ای را به باد فنا دهد .
متاسفانه طبق اطلاع واصله گویا در زیرمجموعه شهرداری ایلخچی، با نادیده گرفتن این شرایط بسیار مهم ، بدلیل غفلت یا تغافل و یا خوش خدمتی و یا … با تصمیم غیر قانونی وغیر کارشناسی وخلاف مقررات و خلاف منافع عمومی ، آتش نشانان شریف را به ماموریت های خارج از حوزه استحفاظی اعزام کرده و مجبور به کارهای غیرمرتبط کرده که به شأن و منزلت اجتماعی و اداری آنها خدشه وارد می کند .
طبق اطلاع اخیرا آتش نشانان ایلخچی با یکدستگاه خودرو آتش نشانی برای شستشوی محوطه و … یکی از نهادهای دولتی در بخش خسروشاه همراه با تعدادی از کارگران اعزام شده‌اند که این اقدام بعلت تعطیلی و اختلال تقریبا ۵ ساعته آتش نشانی ، به نظر غیر متعارف و غیرقانونی بوده و بایستی با افراد خاطی برخورد جدی گردد .
دولت با اختصاص اعتبارات بلاعوض برای ساخت ساختمان های مجهز ، تلاش می کند شهرداران در مواقع اضطراری برای مردم ارائه خدمات نمایند وکسی حق ندارد از حبیب مردم برای خوش خدمتی به دیگران ، هزینه کند .
اما از اعضای محترم شورای شهر که ناظران اصلی بر عملکرد شهرداری هستند ، این سوال می شود اگر از این موضوع خبر دارند لطفاً شفاف سازی فرمایند این ماموریت با کدام استناد قانونی به خارج از حوزه استحفاظی اعزام شده است ؟
اما اگر از این ماموریت خبر ندارند ودور از چشم قانون اتفاق افتاده است ، درخواست میگردد سریعا موضوع را بررسی با افراد خاطی برخورد قانونی بعمل آید چون تعطیلی و یا اختلال حدوداً ۵ ساعته در آتش نشانی ایلخچی را کسی نمی‌تواند توجیه نماید. ‌حادثه خبر نمی کند واگر در این فاصله اتفاقی رخ می داد چه کسی پاسخگو می شد؟
قبلا اعزام یک دستگاه مینی لودر شهرداری برای انجام امورات شخصی یک عضو شورا به روستای اسفنجان و امروز اعزام آتش نشانی ایلخچی برای شستشوی یک اداره، فردا معلوم نیست آتش‌نشانان شریف به کجا اعزام خواهند شد!!!
آتش نشانی ایلخچی در مواقع ضروری به ۱۷ روستا که آخرین روستای حوزه استحفاظی آن ، آق گنبد در جزیره اسلامی حدوداً با هشتاد کیلومتر فاصله به همراه تصادفات جاده‌ای این مسیر و …. ارایه خدمات می نماید که از سال گذشته با تصمیم مسئولان ذیربط شهرداری ، پرسنل آن از ۳ نفر به دو نفر تقلیل یافته است که ارائه خدمات بهتر به حادثه دیدگان را با مشکل اساسی مواجه ساخته که نیاز دارد شهردار محترم و اعضای شورای شهر به این امر حساس و مهم توجه ویژه‌ای نموده ، بجای بکارگیری نیروی های مازاد در پست های غیر ضروری اداری ، پرسنل آتش نشانی را تقویت نمایند .

حق شناس – خبرنگار ایلخچی

About Author