بازگشت ۱۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید در آذربایجان شرقی

به گزارش ساقی آذربایجان، محمد کلامی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اهر،  اظهار کرد: در یک سال اخیر ۱۰۰ واحد تولیدی با ۳ هزار نفر اشتغال در استان به چرخه تولید برگشته اند و همچنین ۳۹ معدن در استان فعال شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: طبق ارزیابی‌های اتاق بازرگانی، آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر کشور از نظر فضای کسب و کار است که این موفقیت در اثر کاهش فرآیندهای اداری و رفع موانع تولید و استقبال سرمایه‌گذاران به دست آمده است.

 وی با بیان اینکه شهرستان اهر هم پتانسیل های گردشگری طبیعی و تاریخی دارد و همچنین در مسیر گردشگری قرار دارد، افزود: لازم است بوم گردی و گردشگری کشاورزی جزو اولویت های مهم این شهرستان قرار گیرد.

کلامی با بیان اینکه وجود راه امن و مناسب برای سرمایه گذاری لازم است، گفت: با احداث بزرگراه اهر – تبریز شاهد تمایل سرمایه گذاران به حضور در این منطقه هستیم که باید از این مزیت استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار احداث صدور پروانه جهت احداث شهرک ویلایی در شهرستان اهر جهت سرمایه گذاری و زیباسازی فضای شهر از سوی شهرداری شد.

کلامی خواستار جذب سرمایه گذاران اهری مقیم سایر شهرها جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و تولیدی این شهرستان شد.

About Author