توسعه گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از توسعه گردشگری سلامت استان با همکاری کنسولگری ایران در نخجوان خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان، سرکنسول ایران در نخجوان با عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی و احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با تأکید به ظرفیت ویژه استان در حوزه گردشگری سلامت، ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز خدمات بهداشتی و درمانی تبریز و استان با ارائه خدمات ویژه همواره پذیرای درمان‌جویان کشورهای همسایه است، لذا توسعه کمی و کیفی فعالیت این مراکز و همین‌طور فعالان حوزه گردشگری سلامت از مهم‌ترین اهداف استان است.
او ادامه داد: آژانس‌های خدمات مسافرتی و شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت نقش بسزایی در توسعه این حوزه دارد، لذا با فراهم‌سازی فرصت سرمایه‌گذاری و همچنین فعالیت در کشورهای هدف، می‌توان انتظار حضور بیشتر گردشگران این حوزه را در استان داشت.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: با همکاری کنسولگری ایران در نخجوان می‌توانیم زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت شرکت‌های فعال فراهم سازیم، لذا از سرکنسول محترم خواستاریم تا با همکاری مشترک، زمینه این هدف را فراهم سازد تا ۷ شرکت فعال در این حوزه با حضور در نخجوان فعالیت‌های خود را گسترش دهند.
خرم اظهار داشت: با توجه به هم‌جواری جمهوری خودمختار نخجوان با استان آذربایجان شرقی و تمایل شهروندان این کشور به حضور و بهره‌مندی از خدمات درمانی استان، این همکاری موجبات توسعه گردشگری استان فراهم خواهد کرد.

About Author