خرید گندم در کرمانشاه به ۴۲۲ هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از خرید ۴۲۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان توسط مراکز خرید گندم خبر داد.

به گزارش ساقی آذربایجان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ماشاءاله ارویسی با اشاره به افت حدود ۲۳ درصدی تولید گندم در استان در مقایسه با سال زراعی گذشته، اظهار کرد: در حالی که به دلیل خشکسالی حادث شده در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شد در نهایت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به حدود ۴۰۰ هزار تن برسد، این میزان به ۴۲۲ هزار تن رسیده و احتمالا تا اتمام خرید گندم این میزان اندکی بیشتر شود.

ارویسی اضافه کرد: سال گذشته ۵۴۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به بهبود جایگاه استان در تولید گندم، گفت: استان کرمانشاه با ارتقا یک پله ای از جایگاه پنجم تولید و خرید تضمینی گندم به جایگاه چهارم کشوری رسیده است.
ارویسی سپس با اشاره به پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان تا قبل از تعطیلات اخیر، گفت: با تلاش‌ صورت گرفته تمامی کشاورزانی که تا قبل از تعطیلات اخیر گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده‌اند، ۱۰۰ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.
به گفته ارویسی تا کنون بیش از ۱۸۷۹ میلیارد تومان از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان گندمکار استان کرمانشاه واریز شده است.
ارویسی با بیان اینکه امسال حدود ۸۰ مرکز عهده دار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمانشاه بودند، گفت: کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ۱۵ اردیبهشت در مناطق گرمسیر استان شروع شد و هم اکنون نیز بجز مناطق سردسیر و صعب العبور استان در شهرستان سنقروکلیایی که به صورت دستی برداشت می کنند، کار برداشت و خرید گندم در دیگر نقاط استان تقریبا به اتمام رسیده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ماشاءاله ارویسی سپس میزان نیاز سالیانه استان به گندم را حدود ۲۵۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: با وجود تمامی مشکلات از جمله خشکسالی شدید و کمبود بارش ها در سطح استان، خوشبختانه امسال نیز بیش از نیاز استان گندم با کیفیت در سیلوهای استاندارد سطح استان ذخیره شده است.

About Author