دستمزدهای نجومی شبکه نمایش خانگی یک آفت است

کارگردان مجموعه دردسرهای شیرین (۱۴۰۱) گفت: دستمزدهای نجومی شبکه نمایش خانگی آفتی است که باید فکری به حال آن کرد و این موضوعی ضربه‌زننده برای سینما و صنعت تصویر است. سهیل موفق در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در توضیح اثرات کرونا بر تولیدات سینمایی بیان کرد: کرونا تاثیرات زیادی در کار ما […]

کارگردان مجموعه دردسرهای شیرین (۱۴۰۱) گفت: دستمزدهای نجومی شبکه نمایش خانگی آفتی است که باید فکری به حال آن کرد و این موضوعی ضربه‌زننده برای سینما و صنعت تصویر است.
سهیل موفق در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در توضیح اثرات کرونا بر تولیدات سینمایی بیان کرد: کرونا تاثیرات زیادی در کار ما برجا گذاشت؛ به شخصه این موضوع بر کارم اثر داشت به این شکل که پیش از همه گیری کرونا درخواست پروانه ساخت فیلم جدیدی را داده بودم که از همان زمان تا به همین امروز کار خوابید.
وی ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که در این دو سال با آن مواجه بودیم دوباره جمع و جور شدن اوضاع و این که تولید فیلم و اکران روی ریل طبیعی خودش بیفتد بی شک زمان می طلبد البته که ما همچنان امیدوار هستیم.
کارگردان فیلم سینمایی شکلاتی (۱۳۹۵) در پاسخ به این پرسش که دستمزدهای نجومی در تولیدات شبکه نمایش خانگی که توقعاتی را در بین بازیگران ایجاد کرده، چه مشکلاتی را برای فیلمسازان ایجاد کرده است، یادآور شد: این موضوعی است که بزرگواران عرصه سینما مدت هاست درباره آن حرف می زنند و به نظرم حقیقتا یک آفت است که باید فکری به حال آن کرد.
وی افزود: فیلمسازان مستقل و کسانی که سرمایه محدودی در اختیارشان هست و از سوی دیگر تولیدکنندگان محتوا در ژانرهایی که اقبال کمتری نسبت به آنها در مخاطب وجود دارد، وقتی به سراغ دوستان بازیگر و سوپراستارمان می روند چون پیشنهادات اغواکننده و درجه یک به لحاظ مالی در شرایط اقتصادی حال حاضر ندارند، این چهره ها راضی به همکاری و همراهی‌ای نمی شوند. به همین دلیل فیلمسازان مستقل با بودجه محدود که خواهان تجربه سینما به شکلی تجربی تر هستنند، وسعشان به این همکاری نمی رسد و این موضوعی ضربه زننده برای سینما و صنعت تصویر است.
موفق اظهار داشت: این موضوع به صورت غیرمستقیم به جریان اقبال از کمدی ها دامن می زند چرا که کمدی ها بعضا هزینه هایشان با سودکلانی بازمی گردد و این یک رویه شده است که بسیاری از کارگردانان و بازیگران، تهیه کنندگان و تولیدکنندگانی که ما فکرش را هم نمی کردیم یک روزی ژانر خودشان را ترک کنند، این ژانر را ترک کرده اند و در حیطه کمدی کار می کنند.