لزوم تعامل تجاری ۲۰ میلیارد دلاری میان تهران-مسکو

به گزارش ساقی آذربایجان، علی علیزاده در رابطه با اهمیت سفر وزیر خارجه کشورمان به مسکو، اظهار کرد: آرایش قدرت در جهان آرام آرام در حال تغییر است و آمریکا به عنوان پشتوانه قدرت غرب در حال افول است و به طبع آن تروئیکای اروپایی.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در   مجلس گفت: این مهم در حالی است که قدرت‌های نوظهوری در حال روی کار آمدن هستند که ایران و روسیه در این عرصه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تهران و مسکو منافع مشترکی نسبت به غرب دارند، ادامه داد: در حوزه غرب آسیا نیز منافع مشترکی میان دو کشور وجود دارد که در عملیات مشترک در سوریه برای مبارزه با داعش مشاهده شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران و روسیه در موضوعات مختلف مانند مسائل اقتصادی، موضع‌گیری‌های بین‌المللی و حتی تحرکات نظامی نیازمند افزایش سطح دیدگاه هستند، افزود: بنابراین برای دستیابی به این مهم نیاز به رفت و آمد مسؤولان و مقامات دو کشور است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به اینکه تعاملات تجاری دو کشور که یک میلیارد دلار بود به ۴ میلیارد دلار افزایش یافته و هدفگذاری برای دستیابی به ۲۰ میلیارد شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان اذعان کرد ارتباط و هماهنگی‌های بیشتر میان دو کشور سبب دستیابی به منافع مشترک بیشتر شود.

About Author