کلاهبرداری با شگرد درج آگهی جعلی فروش محصولات بهداشتی در زنجان

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری درج‌کننده آگهی جعلی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: شهروندان برای تهیه این‌گونه محصولات به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنند.
سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای کلاهبرداری از طریق آگهی جعلی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، اظهار کرد: تعدادی از شهروندان زنجانی با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به این پلیس، مدعی شد اخیرا برای خرید عمده محصولات بهداشتی و آرایشی به پیج اینستاگرمی مراجعه و پس از انتخاب محصول مورد نظر و پرداخت مبلغ، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و پاسخ‌گوی تماس‌های آن‌ها نیست.
وی در رابطه با دستگیری کلاهبردار فضای مجازی، افزود: برابر بررسی و اقدامات فنی، متهم به هویت معلوم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.
این مسئول در رابطه با اظهارات متهم، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شده با مستندات به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد و فعالیت در بیش از ۱۰ کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی در این خصوص با تعداد دنبال کننده‌های بالا اقرار کرده و در نهایت برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
رئیس پلیس فتای استان با تاکید بر اینکه شهروندان به تبلیغات فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی توجه نکنند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران با سوء استفاده از فضای مجازی در صدد عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت هستند و خرید هرگونه دارو از مراکز غیرمعتبر، ممکن است سلامتی افراد را به مخاطره بیاندازد.
سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه امکان ارائه محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، خاطرنشان کرد: شهروندان بهتر است هرگونه مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر تهیه و خریداری کنند و در صورت مشاهد هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir در میان بگذارند.

About Author