آذربایجان‌شرقی مصداق بارز مردمی‌سازی اقتصادی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وجود شرکت‌های متعدد کار تیم اقتصادی استان را سخت‌ کرده است، افزود: استان مصداق بارز مردمی‌سازی اقتصادی است.

محمد کلامی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کار اقتصادی در آذربایجان‌شرقی هم شیرین است و هم تلخ. شیرین به این دلیل که ۹۶ درصد اقتصاد استان دست بخش خصوصی است و تلخ از این جهت که بیشتر شرکت‌های استان در مقیاس کوچک هستند.

وی با بیان اینکه وجود شرکت‌های متعدد کار تیم اقتصادی استان را سخت‌ کرده است، افزود: استان مصداق بارز مردمی‌سازی اقتصادی است.

کلامی با تأکید بر اینکه آذربایجان‌شرقی، شاخص‌ترین و بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور را دارا است، تصریح کرد: در حال حاضر برای تمامی شهرک‌های صنعتی در استان، برنامه توسعه در نظر گرفته شده است.

سید مرتضی نیرومند؛ مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در این نشست گفت: کار و فعالیت در این مجموعه بسیار سخت است، چرا که این‌ نهاد، کار چندین اداره را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر دو هزار و‌۳۰۰ زمین صنعتی در استان وجود دارد، گفت: اعتبارات دولتی استان ما کم است و هر آنچه اکنون داریم، از پول صنعتگران استان است، بنابراین باید همه ما تلاش خود را برای توسعه بخش خصوصی انجام دهیم.

در این مراسم از زحمات سید مرتضی نیرومند؛ مدیرعامل اسبق شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سجاد مطلبی؛ سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان تجلیل  و سهراب فیض‌زاده به عنوان مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان معرفی شد.

About Author