آمار نهایی داوطلبان آزمون ارشد ۱۴۰۱ اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۴۷۱ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این آزمون روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه  ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز گذشته  ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۱ فرصت داشتند نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

وی با اشاره به ثبت نام تعداد ۴۷۱ هزار و ۶۶۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال۱۴۰۱ بیان کرد: همچنین به متقاضیان توصیه شده بود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای ثبت‌نام وارد نمایند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی، طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ حد نصاب نمره علمی  در هر رشته گرایش در تمامی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد برزگتر و یا مساوی ۵ است. بنابر استناد به این مصوبه ، پذیرش متقاضیان در کد ضریب هایی که مجاز به انتخاب رشته شده اند بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناس انجام خواهد گرفت.

زرین آمیزی افزود: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه  ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است در روزهای دوشنبه ۲۶ و سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

About Author