اجرای پروژه های ۲۱ میلیارد ریالی محرومیت زدایی در سلماس

مسئول بسیج سازندگی سلماس از اجرای پروژه های محرومیت زدایی در این شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجانمحمد خلیلی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای اقدامات محرومیت زدایی، بسیج سازندگی سپاه سلماس در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶ پروژه عمرانی در شهرستان اجرا کرده است.
وی اشاره کرد: این پروژها شامل احداث و مرمت خانه محروم، احداث مسکن مددجویی، کمک به احداث مسجد، ساخت سرویس بهداشتی، غسالخانه، احداث کانال آب کشاورزی، استخر ذخیره آب کشاورزی و احداث آب بند ذخیره آب کشاورزی است. این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی و استفاده بهینه کشاورزان از آب های سطحی و زیر زمینی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید محصولات کشاورزی منطقه اعم از گندم، جو و ذرت همچنین با هدف افزایش سطح زیرکشت اراضی بایر به اجرای ۳ پروژه محرومیت زدایی طرح آبخیز داری و آبخوانداری اقدام شده است، در این راستا کانال آب کشاورزی، استخر ذخیره آب کشاورزی و آب بند ذخیره آب کشاورزی در منطقه کوهسار شهرستان احداث می شود.
خلیلی با بیان اینکه طرح های فوق در هفته بسیج و ۲۲ بهمن امسال افتتاح شده و قابل بهره برداری خواهد بود، اضافه کرد: مبلغ ۲۱میلیارد ریال در مجموع تا به حال هزینه شده است و روند احداث برخی پروژه ها ادامه دارد.
مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: منبع مالی موردنیاز برای اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و بسیج سازندگی سپاه شهداء آذربایجان غربی همچنین با مشارکت مردم روستا و خیرین تامین شده است.

 

About Author