نمایشگاه‌های خودرو با سطح زیر ۹۰۰ متر در ارومیه مجوز فعالیت ندارند

رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل ارومیه گفت: هیچ مجوزی برای ایجاد نمایشگاه‌های خودرو زیر ۹۰۰ متر در داخل شهر صادر نمی‌شود و فعالیت این مراکز غیرمجاز است.
به گزارش ساقی آذربایجان محمد افرند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کمیسیون نظارت بر اتحادیه‌های صنفی تنها مرجع تصمیم گیری برای چگونگی اعطای مجوز فعالیت برای نمایشگاه‌های خودروی داخل شهر است، افزود: در آخرین جلسه بررسی این موضوع، کمیسیون نظارت با درخواست کاهش شرط متراژ نمایشگاه‌های خودرو در داخل شهر مخالفت کرده است.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل ارومیه با بیان اینکه اکثریت اعضای کمیسیون نظارت بر اتحادیه‌های صنفی مخالف اعطای مجوز برای نمایشگاه‌های خودرو زیر ۹۰۰ متر شدند، اظهار داشت: دادستانی نیز در همین رابطه طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده است که مرجع رسمی تصمیم گیر کمیسیون نظارت بر اتحادیه‌های صنفی است.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل ارومیه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نمایشگاه‌ خودرو در شهرستان ارومیه فعال است، گفت: از این تعداد حدود ۱۰۰ نمایشگاه فاقد مجوز و پروانه لازم جهت فعالیت به شمار می رود.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۵، نمایشگاه‌های خودرو به عنوان مشاغل مزاحم محسوب و تصمیم بر آن شد تا در قالب مجتمع‌های تجاری و یا در داخل شهرک‌های صنعتی فعال شوند، افزود: در همین راستا فاز یک مجتمع خودرویی ارومیه در سال ۱۳۷۹ و فاز دوم آن نیز در سال ۱۳۸۷ احداث شده است.
افرند اظهار کرد: اگر برای نمایشگاه‌های داخل شهر با حداقل متراژ ۲۰۰ متر مجوز فعالیت داده می‌شد، قطع یقین شاهد یک نابسامانی در داخل سطح شهر ارومیه بودیم.
به گزارش ایرنا، فاز جدیدی از مجتمع نمایشگاه خودرویی ارومیه در جاده سرو و کنار مرکز شماره گذاری در حال تاسیس است که البته سال های زیادی از احداث آن می گذرد.

About Author