اردبیلی ها بعد از ۱۸ سال سوت قطار را خواهند شنید

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی گفت: مردم استان اردبیل بعد از گذشت ۱۸ سال تا پایان امسال سوت قطار را خواهند شنید.
به گزارش ساقی آذربایجان، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه ریلی اردبیل – میانه اظهار کرد: بازدیدهای دوره ای و کنترل عملیات اجرایی راه آهن اردبیل امسال نیز ادامه دارد و ما با دعوت استاندار اردبیل و نمایندگان این استان در مجلس از بخش های مختلف این پروژه بازدید کردیم.
وی خاطرنشان کرد: طبق زمان بندی مشخص شده این پروژه ریلی با تامین منابع مالی دولتی و بانک ها در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید به طوری که از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان انتهای سال گذشته منابع مالی خوبی به راه اردبیل – میانه اختصاص یافت.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از همین ابتدای سال تلاش ما بر این است تا تعهدات مالی پروژه را به شکل کامل محقق کنیم تا براساس زمان بندی پیشرفت پروژه و اتمام آن را در موعد مقرر شاهد باشیم.
خادمی پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل را در مجموع ۸۳ درصد اعلام کرد و گفت: از لحاظ زیرسازی پروژه ۹۱ درصد پیشرفت دارد و کار در بخش های مختلف با سرعت در حال انجام است.
وی از ریل گذاری ۱۰۰ کیلومتر مسیر اردبیل – میانه خبر داد و بیان کرد: در کنار اتمام عملیات زیرسازی در نیمه اول امسال عملیات روسازی نیز انجام می شود تا ما درسال جاری بهره برداری کامل را از خط ریلی اردبیل – میانه شاهد باشیم.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی منابع مورد نیاز برای اتمام این پروژه را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بخشی از این منابع از طریق مصوبات سفر و منابع بودجه ای سالانه تامین شده و بخشی نیز از طریق بانک ها در اختیار پیمانکاران پروژه قرار می گیرد.
خادمی با بیان اینکه این خط ریلی در همه قطعات فعال است، گفت: به غیر از ۱۳ متر از حفاری تونل ها کار حفاری و لاینینگ تونل ها و پل ها به اتمام رسیده و بخش جزئی از عملیات زیرسازی در ۶ ماهه امسال تکمیل خواهد شد.
وی پروژه راه آهن اردبیل – میانه را جزو بزرگترین پروژه های ریلی کشور با احجام سنگین و کار مهندسی منحصربفرد اعلام کرد و افزود: مهندسی این پروژه ریلی جزو افتخارات کشور است و قطعا بعد از تکمیل و بهره برداری ابعاد سنگینی و سختی کار مشخص خواهد شد.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: از بابت تاخیر در احداث و بهره برداری راه آهن اردبیل – میانه از مردم استان اردبیل عذرخواهی می کنیم و تمام تلاش مان بر این است تا در سال جاری به تمام تعهدات خود در سال جاری عمل کنیم.

About Author