اردوهای خارجی دوومیدانی؛ پرهزینه و بی‌نتیجه ‌!

احسان مهاجر شجاعی معتقد است اردوهای برون مرزی دوومیدانی که در سال‌های اخیر برای ورزشکاران در نظر گرفته شده، دستاوردی نداشته و تنها هزینه صرف شده است.
اردوهای برون مرزی ورزشکاران دوومیدانی در سال‌های اخیر نقدهای زیادی را به همراه داشته است؛ اردوهایی که نتیجه مشهودی در پی نداشته اما هزینه زیادی را بر فدراسیون دوومیدانی تحمیل کرده است. به تازگی دبیر فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد که از این پس اردوهای بدون نظارت برای هیچ ورزشکاری در نظر گرفته نمی‌شود و تاکید بر اردوهای داخلی است، اما اگر ورزشکاری بخواهد به خارج از کشور اعزام شود، فدراسیون تنها مبلغی که برای اردوی داخلی آن ورزشکار در نظر گرفته را پرداخت می‌کند و مابقی هزینه باید به صورت شخصی تامین شود.
احسان مهاجر شجاعی از قهرمانان سابق دوومیدانی در گفت‌وگو با ایسنا به اردوهای خارجی ورزشکاران دوومیدانی اشاره و بیان کرد: اردوهایی که در سال های اخیر در نظر گرفته شده گاهی تاثیر معکوس داشته است. ورزشکاران ما دو، سه ماه بدون هیچ نظارتی به بلاروس و روسیه رفتند، فقط یکسری هزینه شد و نتیجه خوبی هم نگرفتیم. اگر اصولی نباشد این اردوها جوابگو نیست. اردویی بدرد بخور است که با نظارت باشد و در پایان هم ورزشکار مورد سنجش قرار بگیرد، اما فعلا فقط هزینه می‌کنیم و رکوردهایمان تغییری نکرده‌اند. مثل زمانی که دلال‌ها با گرفتن سهم خود، یکسری آدم را با اسم مربی به ایران می‌آورند، چند سال هم در ایران می‌ماندند، دلار می‌گرفتند و آخر سر هم هیچ نتیجه‌ای به دست نمی‌آوردیم.
او در مورد تصمیم فدراسیون برای کنترل اردوها و پرداخت هزینه‌ها توسط اسپانسر شخصی ورزشکاران بیان کرد: مگر اسپانسری داریم که اینگونه هزینه کند؟ یکسری ورزشکاران هستند که باید در مسابقات بیشتری شرکت کنند. مثلا تور یک ماهه‌ای وجود دارد که طی آن چند مسابقه پشت سر هم برگزار می‌شود، چنین چیزهایی خوب است اما اگر بخواهیم صرفا اردویی تمرینی را در نظر بگیریم، درست نیست و همان شرایط را می‌توان در ایران فراهم کرد. بستگی دارد که شرایط تمرین کجا بهتر باشد و باید شرایط مالی فدراسیون را هم در نظر گرفت. امکانات نسبتا خوبی در کشور داریم و می‌توان اردوهای خوبی برگزار کنیم اما باید مدیریت شود.

About Author