از برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود تا جشنواره گوجه سبز

برنامه‌های متنوعی از دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود گرفته تا جشنواره گوجه سبز سردرود در هفته فرهنگی این شهر ۳۰۰۰ ساله برگزار می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان،حسین پناه، شهردار سردرود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زندگی ماشینی و شهری باعث شده تا مردم از رسالت و جوهره اصلی زندگی محروم بمانند و مسائل اقتصادی و معیشتی نیز بر آن دامن زده است.
وی با تاکید بر این‌که بازگشت انسان به اصل و رسالت اصلی با کمک فرهنگ و هنر امکان پذیر است، افزود: هفته فرهنگی سردرود برای نخستین بار با هدف معرفی ظرفیت‌های این کهن شهر و نشاط مردمی در روزهای ۲۸ اردبیشهت ماه تا سوم خردادماه سالجاری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برنامه‌هایی چون معرفی محصولات باغی با محوریت گوجه سبز، شخصیت‌های هنری و اصیل سردرودی، هنر و توانمندی‌های بانوان و … در راستای این هفته برگزار می‌شود که چهار روز نخست آن به جشنواره تئاتر خیابانی اختصاص دارد.
پناه گفت: برگزاری این هفته فرهنگی هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان داشته است.
مهدی قویدل، رئیس شورای اسلامی شهر سردرود نیز اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی سردرود در روز ۲۸ اردیبشهت‌ماه همزمان با بازگشایی مجدد موزه شهری در پارک مره خانی آغاز شده و جشنواره‌های دیگری چون غذاهای سنتی بانوان و معرفی هنرهای شهر و به خصوص تابلوفرش سردرود نیز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: هفته فرهنگی سردرود همزمان با فصل برداشت گوجه سبز سردرود بوده و قرار است تا سومین جشنواره گوجه سبز سردرود نیز در این هفته برگزار شود و محصولات مختلف کشاورزی شهر نیز به فروش روند.
وی افزود: اختتامیه هفته فرهنگی سردرود نیز همزمان با سوم خردادماه و روز آزادسازی خرمشهر است که این روز به برنامه‌های شعر و ادب آیینی و دفاع مقدس اختصاص می‌یابد.
قویدل گفت: سردرود دارای ۵۹ شهید و پنج شهید گمنام است که در قیاس با سایر شهرهای هم تراز خود، شهر شهید پرور محسوب می‌شود.
امیرعلی مهروند، دبیر دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود نیز گفت: فراخوان این جشنواره در روز ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ انتشار یافته و تا بیستم فروردین ماه ۱۴۰۱ مهلت ارسال آثار تعیین شده بود که در این راستا علی رغم شرایط کرونایی، ۳۹ اثر به جشنواره ارسال شد.
وی افزود: تیم داوری مرحله نخست که از میان اساتید با تجربه عرصه تئاتر انتخاب شده بودند، ۱۲ اثر از سردرود، تبریز، مرند، بناب، اهر و ورزقان را برای مرحله نهایی برگزیدند.
وی گفت: مرحله نهایی جشنواره با داوری سه هنرمند شاخص آتش تقی پور، سیاوش چراغی پور و یعقوب صدیق جمالی برگزار می‌شود.

About Author