استاد دانشگاهی که جواب شاه را داد

کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه جدید خود گفت: به تازگی ساخت مستند پرتره‌ای را با موضوع زندگی دکتر مهدی میرعمادی از کارآفرینان ایران را به پایان رسانده‌ام که نزدیک به ۳۰ سال رییس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه است.
وی ادامه داد: تهیه‌کنندگی این کار را فرشته الوندی برعهده دارد و در حال حاضر تدوین آن توسط فرشید فارسی جانی در حال انجام است. این مستند در صورت پذیرفته شدن در این دوره از جشنواره «سینما حقیقت» نمایش داده می‌شود.
کارگردان «بوفالو» تاکید کرد: این مستند که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ایم، نزدیک به ۴۵ دقیقه است و در تهران و اصفهان فیلمبرداری شده است.
وی توضیح داد: همچنین این اثر به صورت مصاحبه محور و با استفاده از صحنه‌های آرشیوی ساخته شده است. این مستند در واقع اولین پروژه مستند من به شمار می‌رود. در حال حاضر با توجه به اینکه هزینه تولید مستند نسبت به پروژه‌های سینمایی و سریال کمتر است، جذب سرمایه گذار و در نهایت ساخت آن نیز راحت‌تر انجام می‌شود.
این کارگردان بیان کرد: مهدی میرعمادی اولین استاد جوان در بخش پلی تکنیک در دهه چهل بوده و به دلیل اینکه جواب شاه را می‌دهد از دانشگاه اخراج می‌شود.
سجادی حسینی در پایان گفت: سریال شبکه نمایش خانگی «سایه تابان» نیز در حال حاضر به دلیل پیدا نشدن سرمایه گذار مناسب، به مرحله تولید نرسیده است.

About Author