استانداری کرمانشاه در ارزیابی سالانه برای دومین بار رتبه عالی گرفت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه استانداری کرمانشاه در ارزیابی عملکرد سال ۹۶ در جایگاه ۲۹، سال ۹۷ در جایگاه پنجم و در سال ۹۸ در جایگاه اول قرار گرفت، گفت: در ارزیابی عملکرد سال ۹۹ هم استانداری کرمانشاه برای دومین بار رتبه عالی را کسب کرد.

«افشین کریمی» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این ارزیابی در ۲ شاخص عمومی و اختصاصی تعریف شده بود، افزود: در شاخص‌های عمومی در پنج محور و ۲۰ شاخص و شاخص‌های اختصاصی در هفت محور و ۴۷ شاخص طراحی شده بود.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از شاخص‌های عمومی و اختصاصی هزار امتیاز دارند، توضیح داد: استانداری کرمانشاه از ۲ هزار امتیاز ممکن توانست یک هزار و ۸۱۲ امتیاز را کسب کند که معادل ۹۰.۶۲ صدم درصد است و بر اساس بخشنامه هر دستگاهی که بیش از ۹۰ درصد امتیازهای ممکن را کسب کند رتبه عالی می‌گیرد.

قهرمانی سخت است اما تکرار آن سخت‌تر

کریمی، ارزیابی درست، منطقی و کارشناسی‌شده را در شناخت آسیب‌ها و معضلات جامعه و انتخاب مدیران کارآمد برای استان بسیار مهم برشمرد و افزود : ارزیابی درست به این معنا است که ما برای هر کاری باید متر و معیار کارشناسی داشته باشیم تا بتوانیم در بزنگاه‌های مهم تصمیمات مهم را برای استان اتخاذ کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه کسب رتبه برتر کشور در ارزیابی‌های سالانه سخت است اما تکرار آن به مراتب سخت‌تر است اظهار داشت: برای کسب این موفقیت کارگروه تحول و توسعه مدیریت استانداری را با رهبری استاندار تشکیل دادیم تا بتوانیم استان کرمانشاه را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

استانداری کرمانشاه در ارزیابی سالانه برای دومین بار رتبه عالی گرفت

وی کسب این موفقیت و تداوم روند صعودی استان کرمانشاه در ارتقا شاخص‌های کمی و کیفی مد نظر وزارت کشور را محصول یک اتفاق بزرگ دانست و افزود : کسب نمره برای هر شاخص بسیار سخت است بطوریکه باید برای هر شاخص مستندات و دلایل لازم مکتوب و ارائه شود و با حرف و شعار هم نمی‌توان کاری از پیش برد.

کریمی در خصوص میزان تاثیرگذاری این ارزیابی‌ها برای رونق اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم استان کرمانشاه هم گفت: یکی از محورهای اختصاصی «هماهنگی امور اقتصادی» است که شامل شاخص‌های واحدهای راکد فعال شده، پایش میزان توسعه‌یافتگی شهرهای کم‌برخوردار، افزایش درآمد بازارچه‌های مرزی و میزان اجرایی شدن مصوبات جلسات ستاد تنطیم بازار است که به طور میانگین ۹۰ درصد از اهداف تعیین شده آنها محقق شده است و نشان می‌دهد باوجود اینکه مشکلات استان به طور کامل حل نشده است اما حرکت رو به جلو بوده و ادامه دارد.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به سبغه تاریخی، فرهنگی، ادبی، دفاع مقدس، انقلاب، شعر و موسیقی در کرمانشاه که به درازای تاریخ است، گفت: این استان پتانسیل‌های فراوانی در بخش‌های مختلف دارد و جایگاه استان باید هر ساله در صدر ارزیابی‌های کشوری باشد که با همدلی و همراهی مدیران و مردم استان شدنی است.

About Author