نگاه منصفانه به عملکرد مسوولان استان زنجان داشته باشیم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نگاه منصفانه ای به عملکرد مسوولان استان داشته باشیم و تاکنون هیچ سندی مبنی بر سهل انگاری در خصوص تحقق شاخص‌های تعیین شده، نداریم.

حجت الاسلام مهدی باقری شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران، با اظهار نظر در خصوص عملکرد استاندار زنجان و مجموعه تیم مدیریتی وی افزود: سعی می‌کنم به عنوان یک مسلمان نگاه و قضاوت منصفانه داشته باشم چون این روزها تمام می شود و می توانیم هم کارنامه آقای روحانی و هم عملکرد مجموعه تیم مدیریتی وی از جمله استانداران و نیز مدیرانشان را بر اساس شاخص ها بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ببینیم چه میزان بودجه داشتند و بر اساس آن، چه اقداماتی باید می‌کردند، اظهار داشت: همه موارد جزء به جزء قابل بررسی است تا مشخص شود که با توجه به بودجه و امکانات آنها، چه میزان از تعهدات آنها محقق شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تیم استاندار زنجان، مدیرانی هستند که با وجود مشکلات و بحران های بسیار و عدم همکاری برخی از اعضای بدنه دولت با آنها، اما موفق عمل کرده اند، خاطرنشان کرد: اداره هایی همچون راه و شهرسازی، فنی و حرفه ای نیز صنعت، معدن و تجارت توفیقات بسیاری داشتند.

باقری یادآورشد: در مقابل این مدیران موفق، هستند مدیرانی که با وجود متحمل شدن زحمات بسیار، نتیجه کارشان قابل قبول نیست.

وی با مسایل حوزه آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود مشکلات کم آبی نه تنها در استان بلکه در کل کشور، نیاز است که دادستانی ورود کند و برای سال بعد، قبل از شروع ایام گرما، برخوردهای قضایی لازم در مواردی که باید ورود کنند را انجام دهند تا به مشکل بر نخوریم.

اشتغال جوانان از طریق فرصت‌های شغلی موقت تامین نمی شود

باقری در ادامه با بیان اینکه، اشتغال جوانان از جمله دغدغه های اصلی مردم است، گفت: اشتغال جوانان طبیعتا از طریق کارهای موقت و فرصت‌های شغلی زودگذر تامین نمی شود لذا نیاز ما در استان ایجاد مجموعه‌های تولیدی و کارخانجات بزرگی است که پیگیری کردیم اگرچه هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

وی تصریح کرد: زمانی می توانیم طرحی را به مردم ارائه دهیم که بدانیم کار به درستی پیش رفته، مسیر قانونی آن طی و نتیجه ای هم حاصل شده است و یا می شود.

باقری با تاکید بر اینکه گزارش افتتاح و یا کلنگ زنی طرح‌ها توسط نمایندگان قابل ارائه نیست، اظهار داشت:  زمانی که خروجی یک خدمت قابل مشاهده است، می توان گفت که اقدامی شده است و در غیر این صورت قابل قبول نیست.

وی گفت: به عنوان نمونه پتروشیمی از سوژه های همیشگی رسانه ها و خبرنگاران است اما در عمل ثمره لازم را برای مردم به ویژه جوانان، نداشته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، با بیان اینکه  به نظر من اگر چه پیگیری طرح هایی مانند پتروشیمی، از حیث وظیفه ما نمایندگان، ملاک است، افزود: اما گاهی ارائه گزارش از طرف ما حتی نتیجه عکس داده است چون مجموعه ها و طرح های بزرگ اقتصادی با اشتغالزایی بالا را  برای استقرار در استان پیگیری کردیم اما با توجه به اینکه دوندگی های زیادی دارد و زمان‌بر است فعلا نتیجه بخش نبوده است.

باقری با تاکید بر اینکه بسیاری از طرح ها صرفاً با پیگیری یک نماینده محقق نمی شود، گفت: اگر اینگونه بود، قطعا نمایندگان زرنگ‌تر از من هم وجود دارند.

وی اظهار داشت: ایجاد چنین طرح های بزرگی مساعدت و تعامل همگانی را می طلبد که همه متولیان باید پای کار باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، از برنامه‌ و شیوه کاری خود در سه سال آینده گفت و افزود: برنامه ای که برای سه سال آینده دارم این است که امور در ریل خود پیگیری شود.

باقری با بیان اینکه عمده سوالاتی  که از ما می شد ناشی از پاسخگو نبودن مسئولان مربوطه بود گفت: متاسفانه برخی مسئولان اجرایی مربوطه یا در دسترس نبودند و یا پاسخ‌های صریح نمی‌دهند و حرف ها را می پیچانند و از این رو کارها باید از مسیر خود و از مسئول مربوطه پیگیری شود.

About Author