بیش از ۸۴ هزار مورد بازرسی در آذربایجان‌غربی انجام شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال ۸۴ هزار و ۷۲۱ مورد بازرسی صنفی و غیر صنفی در این استان انجام شده است.

ایرج مرندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گفت: در این بازرسی ها، چهارهزار و ۳۲ فقره پرونده تخلفات صنفی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده ها بالغ بر ۹۱۹ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال بوده که جهت بررسی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع دارای صلاحیت ارجاع داده شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۸۶۵ مورد شکایت مردمی نیز به ستاد خبری سازمان واصل شده که یک هزار و ۴۳۳ مورد تلفنی، ۲۹۴ مورد حضوری و ۱۳۸ مورد نیز به صورت کتبی بوده است.

مرندی افزود: پس از بررسی و رسیدگی به شکایات واصله مردمی ۷۹۸ مورد متخلف و ۸۴۳ مورد غیر متخلف شناخته شد که با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی برخورد شده و ۲۲۴ مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است.

وی اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، آن را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری با ستاد خبری سازمان در میان بگذارند تا در اولین و کمترین فرصت زمانی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰۰ هزار واحد  صنفی در آذربایجان غربی فعال است.

About Author