استاندار یزد تجدیدنظر در حکم صادره علیه تیم شهید قندی را خواستار شد

استاندار یزد در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، مراتب اعتراض استان به رای صادره کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در مورد پرونده تیم فوتبال شهید قندی را اعلام کرد.

به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی استانداری یزد ، محمدعلی طالبی در این نامه با اشاره به نبود ارایه هرگونه سند و مدرکی دال بر تبانی بازیکنان و نیروهای این تیم و تاثیر منفی صدور این رای بر ورزش استان، خواستار دستور قاطع وزیر ورزش و جوانان برای تجدیدنظر در حکم صادره شد.

هفتم شهریورماه جاری سرپرست تیم فوتبال شهید قندی یزد به ایرنا گفته بود: به رغم ارایه لایحه دفاعیه و برگزاری جلسه های مکرر و پیگیری مستمر با رای کمیته استیناف فدراسیون جمهوری اسلامی این تیم از حضور در مرحله پلی‌آف لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور محروم شد .

محمود انصاری با اشاره به اینکه بر اساس رای این کمیته که به صورت رسمی به باشگاه ابلاغ شد جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی تیم به قوت خود باقی است، افزود: این تیم با کسر ۶ امتیاز برای فصل آینده در لیگ دسه دوم کشور به عنوان نمانیده یزد باقی ماند و به جای نماینده فوتبال یزد، تیم شهرداری ماهشهر خوزستان در مرجله پلی‌آف شرکت می‌کند.

در حکم کمیته استیناف آمده است: تبانی بین تیم‌های سردار بوکان و شاهین بندرعامری و سردار بوکان و شهید قندی در بازی هفته بیست و ششم محرز و مسلم است.

بنابراین، نظر به لزوم رعایت اصل انصاف در تعیین تنبیه با اعلام کسب ۹ امتیاز از تیم سردار بوکان در فصل آینده و کسب ۶ امتیاز از تیم‌های شاهین بندر عامری و شهید قندی در فصل فعلی و باقی جریمه‌های نقدی ۵۰۰ میلیون تومانی، حکم معترض عنه با اصلاح انجام شده تایید می‌شود.

شهید قندی تنها نماینده یزد در لیگ دسته دوم، یزدلوله در لیگ دسته سوم و تیم سنگ‌آهن بافق بعد از قهرمانی در لیگ برتر استان به زیرگروه دسته سوم قهرمانی باشگاه‌های کشور صعود کرد که موفق به راهیابی به مراحل بالای مسابقات و کسب امتیاز لازم برای ماندگاری در این لیگ نشد.

تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم در گروه دوم با تیم‌های پاس همدان، نیروی زمینی تهران، شهرداری ماهشهر، سرداربوکان ، مس شهربابک، نفت امیدیه، شهرداری بم، میلادمهر تهران، شهدای بابلسر، شمس‌آذر قزوین، اترک بجنورد، شاهین بندرعامری و عقاب تهران هم‌گروه بود.

رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور با حضور ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی به صورت رفت و برگشت و دوره‌ای پیگیری شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیأت ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

About Author