استخراج سالانه ۱۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن زنجان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۳۵۵ معدن هم اکنون در این استان فعال است که سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن مواد از آنها استخراج می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، ناصر فغفوری با بیان این مطلب به خبرنگاران میزان سرمایه گذاری انجام شده برای این معادن را بالغ بر سه هزارو ۲۰۱ میلیارد ریال ذکرکرد و افزود: در زمان حاضر ۲ هزارو ۹۷۸ نفر در معادن این استان مشغول فعالیت هستند.
وی یادآورشد: ۱۳۴ معدن از معادن این استان در شهرستان زنجان واقع شده است که نسبت به سایر شهرستان ها از بیشترین معدن بهره مند است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: سالانه بیش از سه میلیون تن مواد معدنی از معادن شهرستان زنجان استخراج می‌شود.
وی در خصوص پروانه های بهره برداری صادره در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: ۱۴ پروانه بهره برداری برای معادن استان در سال گذشته صادر شده که زمینه اشتغال ۶۶ نفر را فراهم کرده است.
فغفوری خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای این معادن بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال است.
وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ معدن غیرفعال در این استان فعال سازی و ۲۰ معدن غیرفعال نیز تعیین تکلیف شد، گفت: از مجموع معادن استان ۷۵ معدن سنگ تزئینی از جمله گرانیت، تراورتن و مرمریت و سنگ چینی با ذخیره قطعی ۷۵ میلیون تن است که از این تعداد ۳۰ معدن در حال حاضر غیرفعال است.

 

About Author