استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آذربایجان شرقی در تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: اگر آقای پرنیان، رئیس جدید سازمان صمت استان، بتواند واگن‌های از هم گسسته را وصل کرده و زنجیره‌ی تولید را به حرکت در بیاورد، می‌توانیم شاهد تحقق رشد ۸ درصدی در استان باشیم که در این مسیر باید از ظرفیت بخش خصوصی استان نیز استفاده شود.
به گزارش ساقی آذربایجان یونس ژائله در آئین تکریم و معارفه‌ی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما به یک برنامه‌ی جامع در صنعت کشور نیاز داریم چرا که تاکنون نتوانسته‌ایم با وجود ظرفیت‌های بالا در کشور و استان، از این ظرفیت‌ها استفاه کنیم.
وی ادامه داد: در کشورهای دنیا دولت‌ها از ظرفیت شرکت‌های خصوصی در جهت ایجاد ظرفیت مالیاتی، حل مشکل اشتغال و … استفاده می‌کنند و امروز، اقتصاد قدرت اصلی کشوری مانند چین است.وی افزود: در چندماه اخیر فاصله بین بخش خصوصی و دولت زیاد شده بود که در این مدت حضور آقای خرّم در استانداری شاهد هستیم که با جان و دل وارد میدان شده و فضای مثبت و امیدوار کننده ای به وجود آورده است.
ژائله تاکید کرد: اگر آقای پرنیان بتواند واگن‌های از هم گسسته را وصل کرده و زنجیره‌ی تولید را به حرکت در بیاورد، می‌توانیم شاهد تحقق رشد ۸ درصدی در استان باشیم که در این مسیر باید از ظرفیت بخش خصوصی استان نیز استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون نیازمند همراهی دولت و بخش خصوصی هستیم و با داشتن ارتباط خوب با بخش خصوصی بسیاری از مشکلات استان قابل حل است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر مجلس و دولت کاملا یک دست هستند و باید موانع راه سرمایه گذاران از بین برود؛ متاسفانه مشکلات شهرک صنعتی شهید سلیمی از سال ۱۳۶۹ همچنان پابرجا بوده و هنوز حل نشده است و اکنون که معاون وزیر صمت در این جلسه حضور دارند، قول مساعدت های لازم برای حل این مشکلات را بگیریم.
ژائله در پایان گفت: متاسفانه رتبه استان ما در استفاده از صندوق توسعه‌ی ملی اصلا خوب نیست و در حالیکه همه‌ی استان‌ها سهم خود را از این صندوق دارند و نباید با تنگ نظری و محدود کردن فضا سهم استان ما به سایر استان‌ها داده شود.
به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، صابر پرنیان با حکم وزیر به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات غلامعلی راستی در مدت سرپرستی این سازمان قدردانی شد.

About Author