جای خالی ستارگان جوان کشتی آزاد ایران در جام یاریگین روسیه

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین به عنوان یکی از تورنمنت‌های معتبر دنیای کشتی در حالی طی چند روز آینده برگزار خواهد شد که همچون سال‌های گذشته تیمی از کشورمان در آن حضور ندارد.
به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جایزه بزرگ ایوان یاریگین به یاد قهرمان ۲ دوره المپیک طی روزهای ۶ تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری در کراسنویارسک روسیه برگزار خواهد شد.
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز در همین ایام در تدارک سفر به کشور آمریکا و ایالت تگزاس برای مبارزه دوستانه با تیم آمریکا است. تیمی که بدون دیوید تیلور، کایل دیک و گیبل استیوسون مقابل تیم ملی کشتی کشورمان قرار خواهد گرفت. آنچه که مشخص است تیم ایران با نفرات اصلی خود گام به آمریکا خواهد گذاشت.
از سوی دیگر در همین پیکارهای جام یاریگین آزادکاران آمریکا که قرار است برابر تیم ایران به میدان بروند، حضور دارند. توماس گیلمان، جیمز گرین و کایل اسانیدر شناخته شده‌ترین نفرات تیم آمریکا در جام یاریگین هستند.
با توجه به حضور پررنگ روس‌ها و بالا بودن سطح فنی جام یاریگین، بسیاری از عنوان داران جهان و المپیک بعد از پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ و چندین ماه استراحت، با حضور در جام یاریگین کار خود را برای سال جدید میلادی آغاز می‌کنند. یکی از این نفرات گنو پتریاشویلی دارنده مدال نقره و برنز المپیک و سه طلای قهرمانی جهان از گرجستان است که در المپیک توکیو امیرحسین زارع را شکست داد اما در پیکارهای جهانی مغلوب آزادکار جوان کشورمان شد.
بنابر اعلام سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه، زائور اوگویف (۵۷ کیلوگرم)، زائوربک سیداکوف (۷۴ کیلوگرم) و عبدالرشید سعدالله‌یف (۹۷ کیلوگرم) دارنده طلای المپیک توکیو در جام یاریگین حضور نخواهند داشت.
سایر نفرات اصلی تیم ملی کشتی روسیه در این تورنمنت حضور خواهد داشت و به نظر می‌رسد که این مسابقات از سطح فنی بالایی برخوردار باشد.
برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی و با توجه به اینکه هنوز برخی از مسابقات آن همچون جام تختی برگزار نشده است، شاید از اصلی ترین موانع حضور تیم منتخب ایران در روسیه است.
حضور در جام یاریگین روسیه در شرایطی که آزادکاران کشورمان به خصوص نفرات جوانتر نیاز به رویارویی با حریفان درجه یک جهانی دارند، فرصت خوبی بود تا به صورت جدی مورد ارزیابی قرار بگیرند که این فرصت از دست رفت.

About Author